دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلب تابعیت شهروندان بحرینی

حوزه/ سازمان های حقوق بشر بحرینی و بین المللی با صدور بیانیه ای خواستار مشارکت سازمان های حقوق بشر در انجمن حقوقی درباره سلب تابعیت در بحرین شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان های حقوق بشر بحرینی شامل سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام"، سازمان عفو بین الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر، سازمان ماده 19، مرکز حقوق بشر "الخلیج" و مرکز سلب تابعیت با صدور بیانیه ای خواستار مشارکت سازمان های حقوق بشر در انجمن حقوقی درباره سلب تابعیت در بحرین شدند.

عنوان این نشست، «چالش های حقوق بشر بین الملل درباره سلب تابعیت در بحرین، کشورهای خلیج فارس ،میانمار و غیره» می باشد که قرار است روز دوشنبه 31 اکتبر در لندن برگزار شود.

علاوه بر این سازمان "سلام" در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده که این نشست به بررسی پیامدها و آفات سلب تابعیت در قوانین محلی و قواعد و معیارهای بین المللی در محدود سازی حکومت ها در سلب تابعیت افراد خواهد پرداخت.

این سازمان افزود: یکی دیگر از برنامه های این نشست بررسی تدابیر و راه کارهای قانونی و اداری است که موجب سلب تابعیت افراد می شود.

در این نشست حقوقدانان مختلفی مانند اعضای پارلمان های محلی و پارلمان اروپا، وکلای مدافع، محققان، نمایندگان سازمان های دولتی و هیئت های حقوق بشر بین المللی و مدافعان حقوق بشر و قربانیان سلب تابعیت حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha