جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 397090
۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
هفته نامه افق حوزه

حوزه / چهارصدو هشتاد و سومین شماره "افق حوزه" به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه "افق حوزه" عبارتند از: «علما با طرد تکفیری ها آبروی اسلام را حفظ کنند»، «شناسایی و حمایت از جوانان فرزانه کشور»، «بیش از 30 طرح جدید در مجموعه مدیریت حوزه کلید خورد»، «تلاش علمی برای پاسخ به شبهات در حوزه دین واجب کفایی است»، «همایش بین المللی وحدت اسلام-وحدت مسلمین؛ مبنای گفت و گو»، «تلاش برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز، وظیفه ملی، قانونی و شرعی است»، «در عرصه تجلیل از حضرت آمنه (س) کم کاری کرده ایم»، «شورای عالی پیگیر دغدغه های بزرگان است»، «حوادث واقعه کربلا چگونه به ما رسیده است؟»، «تحول به معنای خروج حوزه از مسیر فقه و اصول نیست».

* مراتب نماز

حضرت آیت الله مظاهری در تبیین مراتب نماز می نویسند: نماز صحیح نمازی است که مقدمات و مقارنات آن مطابق دستورهای اسلام انجام شود؛ در مقابل این نماز، نماز باطل قرار دارد. نماز صحیح دارای مراتب و اقسامی است: «نماز عوام»، «نماز خواص» و «نماز اخص الخواص».

* نماز عوام

مرتبه اول نماز که معمولا مربوط به انسان های عادی است، همان لقلقه زبان می باشد و اصطلاحا به آن «نماز لسانی» گفته می شود. کلمات آن درست ادا می شود و قیام، قعود، رکوع و سجود آن به درستی انجام می پذیرد... .

* نماز خواص

مرتبه دوم نماز که از اهمیت بالاتری برخوردار است، نمازی است که همراه با خضوع و خشوع باشد. یعنی علاوه بر آن که نمازگزار رعایت آداب ظاهری را در نماز می کند و به ادای صحیح کلمات و حرکات نماز اهمیت می دهد، دل او نیز به یاد خدا خاشع باشد. در حالی که زبان نماز می خواند، دل او هم نماز بخواند.... .

* نماز اخص الخواص

مرتبه سوم از نماز، «نماز مبرور» است. نماز مبرور بدین معناست که نماز ما علاوه بر این که صحیح است، خداوند متعال آن را قبول کند و علاوه بر این که قبول می شود، پروردگار عالم به اقامه کنندۀ آن تبریک و آفرین بگوید... .

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «آثار مخرب گوشی همراه و تبلت بر مغز کودکان»، «مشاجره و هزار ویک بیماری»، «دوران کمال»، «کاش فاصله ها کمتر شود»، «مذاق کلیه با قند سازگار نیست!»، «ورزش کردن افراد عصبانی مرگبار است».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha