جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور- کارگاه آموزشی تفسیر قرآن

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، انس با قرآن را ضروری خواند و با تاکید بر لزوم تربیت طلاب قرآنی، تصریح کرد: قرآن مختص زمان خاصی نیست، بلکه دائما درحال نورافشانی است و ما باید از انوار الهی آن بهره برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، شامگاه شنبه، در کارگاه آموزشی هفتمین  دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت حوزه های علمیه درکانون الزهراء(س) کاشان، بزرگترین وظیفه مفسران قرآن را ترجمه تفسیری و رفع ابهامات وشبهات مردم دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های مختلفی که قرآن در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... دارد، مفسر باید این ظرفیت ها را برای مردم تبیین کند .

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رفع ابهام، شبهه زدایی، بیان مقصود و مرداد، تبیین نظم آیه، لغت و متن را از دیگر وظایف مفسرین قرآن دانست وگفت: یک مفسر قرآن برای تفسیرمناسب باید به همه زوایای آیات توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، انس با قرآن را ضروری خواند و با تاکید بر لزوم تربیت طلاب قرآنی، تصریح کرد: قرآن مختص زمان خاصی نیست، بلکه دائما درحال نورافشانی است  و ما باید از انوار الهی آن بهره برداری کنیم.

گفتنی است، هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت حوزه های علمیه از سیزدهم تا پانزدهم  آبان ماه، دربارگاه ملکوتی حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) کاشان برگزارمی شود .

همچنین تاکنون پنج کارگاه آموزشی جنبی هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن  وعترت برگزارشده و تا چهارشنبه دوازدهم آبان، هشت کارگاه دیگر نیز در مناطق مختلف شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برگزارخواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha