دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی با تاکید بر این که توسعه و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی، کشور را بیمه می کند، تصریح کرد: در حال حاضر که فتنه ها بر ما هجوم آورده، باید به قرآن پناه ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، شب گذشته در محفل قرآنی ویژه طلاب کاشان، در مسجد شامخی این شهر با بیان این که امیرمومنان حضرت علی (ع) فرمود وقتی فتنه ها بر شما هجوم می آورد به قرآن پناه ببرید، گفت:  کسی که حافظ قرآن است درهجمه ها می داند چگونه باید به قرآن پناه ببرد تا از آسیب ها حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان، قرآن را در مقابل معضلات  و آسیب هایی اجتماعی را سپر و پناهگاه امن دانست و افزود: هرچه فرزندانمان را بیشتر به حفظ  قرآن تشویق و ترغیب کنیم، یقینا خواهند توانست درمقابل آسیب های اجتماعی مقاومت کنند .

وی با بیان اینکه هرچه جلوتر می رویم آسیب های اجتماعی جدی تر می شوند، تصریح کرد: زمانی می توانیم به قرآن پناه ببریم که با آیات و معانی آن آشنا باشیم و بدانیم که کدام آیه در کدام فتنه می تواند ما را از آسیب حفظ کند .

حجت الاسلام والمسلمین  فرجی، در ادامه برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت طلاب حوزه های علمیه کشور در جوار مرقد مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) مشهد اردهال به مدت سه  روز را افتخاری بزرگ برای کاشان دانست و خاطرنشان کرد: به احتمال بسیار زیاد، آیت الله امامی کاشانی سخنران افتتاحیه  این دوره از مسابقات، در روز پنج شنبه سیزدهم آبان خواهد بود.

وی با بیان این که علاوه بر قرآئت و حفظ ، تحقیق قرآنی نیز جزء بخش های این دوره از مسابقات می باشد، تصریح کرد: خوشبختانه طی چند روز گذشته از کارگاه های جنبی و محافل انس با قرآن در سطح مساجد و مدارس علمیه منطقه کاشان استقبال خوبی به عمل آمده است .

برپایه این گزارش، در محفل قرآنی ویژه طلاب کاشان در مسجد شامخی، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقایان حجت الاسلام استاد موسوی علوی و استاد مصطفی اصفهانیان حافظ کل قرآن کریم و نیز جمع خوانی طلاب گروه کریمه اهل بیت (ع) قم، به قید قرعه به دو نفر از شرکت کنندگان در این محفل قرآنی کمک هزینه مشهد مقدس اهدا شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha