شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حجت‌الاسلام خاک

حوزه/ مدیرکل آموزش عقیدتی سیاسی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در ادارات و وزارت خانه های کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین خاک، مدیرکل آموزش عقیدتی سیاسی وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم این وزارت در اردوگاه ولایت قم، تبلیغ بر اساس و با محوریت اهل بیت(ع) و قرآن را رسالت اصلی عالمان دین دانست و گفت: امروزه بزرگترین حامی فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآن در سطح کشور رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: توسعه فعالیت های قرآنی در ادارات یکی از مهمترین مسایلی است که فعالان فرهنگی در کشور باید به آن توجه داشته باشند؛ به خصوص باید فضای وزارت خانه ها نیز قرآنی باشد تا بتوانیم مباحث قرآنی را در این نهادهای مهم ساری و جاری کنیم.

مدیرکل آموزش عقیدتی سیاسی وزارت جهاد کشاورزی کشور بیان کرد: خوشبختانه نگاه مدیران عالی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به توسعه فعالیت های قرآنی بسیار مثبت است و همین مساله باعث شد که روز به روز این وزارتخانه به سمت یک نهاد قرآنی برود.

وی گفت: باید فعالیت قرآنی بیشتری در این وزارت و در ادارات تابعه آن در شهرها و روستاهای کشور برگزار کنیم تا بتوانیم قاریان و حافظان بسیاری را بر اساس منویات مقام معظم رهبری تربیت کنیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین خاک اظهارکرد: مسابقات در ده رشته حفظ (5بخش) و قرائت و ترتیل و اذان و تفسیر در این مسابقات برگزار شد؛ امسال برای رشته قرائت و ترتیل ترتیبی اتخاذ شد که قاریان آیات امتحانی خود را از قبل دانسته و مرور کنند.

وی گفت: امسال کارنامه های الکترونیکی و آنلاین به قاریان و حافظان ارایه شد و در کانال تلگرامی این مسابقات صوت و تصویر قاریان قرارداده شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین خاک اظهارکرد: کار جدیدی که امسال در عرصه قرائت انجام شد، اعطای جایزه از قاریان محتوا محور است که این جایزه به قاریانی اعطا شد که با قرائت خود معنی و مفهوم ایات را نیز به مخاطبان ارایه می‎کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha