یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان مقدس از افزایش ۴۲ درصدی حضور گردشگران از سراسر جهان در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» کمال ثریا اردکانی با اعلام این خبر گفت: میزبانی از گردشگران در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر گردشگران فرانسوی عنوان کرد: علاوه بر تحولات بین المللی و منطقه ای خصوصاً مسائل ترکیه، بحث اطلاع رسانی به راهنمایان تور در خصوص چگونگی پذیرش گردشگران از سوی حرم مطهر، تشریح ملاحظات و قوانین میزبانی از گردشگران در حرم بانوی کرامات برای آژانس ها و راهنمایان گروه ها، بازدید آژانس های مسافرتی اروپایی از حرم مطهر در چند ماه گذشته و قرار دادن این مکان مقدس در لیست اماکن مورد بازدید گردشگران، همکاری با آژانس ها و مشخص کردن محدوده زمان پذیرش و میزبانی از گردشگران از جمله دلایل افزایش آمار گردشگران می باشد.
رئیس اداره زائران غیر ایرانی ادامه داد: غالب گردشگران ضمن ابراز خوشحالی جهت بازدید از این فضای معنوی، ابراز می دارند که نگرش آنان در خصوص اسلام و ایران به نسبت قبل از سفر کاملا دگرگون شده و بیشتر با مقام و منزلت زن در اسلام آشنا شده اند، همچنین برخی از گردشگران در هنگام حضور در حرم بانوی کرامت متاثر می شوند.
ثریا اردکانی در پایان با بیان این نکته که باید توجه داشت که حرم مطهر یک مکان زیارتی می باشد بیان نمود: از راهنمایان گروه ها به جهت همکاری در خصوص رعایت شئون این مکان مقدس صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم که شاهد افزایش همکاری راهنمایان تور در خصوص رعایت نکات مربوط به این حرم مطهر باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha