شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که در عصر حاضر نبرد با دشمنان به گونه ای دیگر است که ایستادگی در برابر دشمنان و عدم تسلیم در برابر خواسته های آنها، جهاد کبیر است، تصریح کرد: در جهاد کبیر باید با هوشیاری و بیداری توطئه های آنان را نقش بر آب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والسلمین محمدباقر فرزانه، امروز در سخنرانی راهپیمایی سیزده آبان اصفهان اظهار کرد: دفاع مقدس رزمندگان در برابر دشمنان، جهاد اصغر بود و در این عرصه نتیجه خوبی را برای کشور رقم زدند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که در عصر حاضر نبرد با دشمنان به گونه ای دیگر است که ایستادگی در برابر دشمنان و عدم تسلیم در برابر خواسته های آنها، جهاد کبیر است، تصریح کرد: در جهاد کبیر باید با هوشیاری و بیداری توطئه های آنان را نقش بر آب کرد

امام جمعه موقت مشهد، مبارزه با استکبار جهانی را بخشی از زندگی ملت ایران دانست و تصریح کرد: روحیه استبکبار ستیزی دانشجویان و دانش آموزان در سال های  قبل از انقلاب، امروز نیز در بین جوانان و نوجوانان وجود دارد و این روحیه تا انقلاب حضرت مهدی(عج) وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه حمایت از مظلومان عالم وظیفه مسلمانان است، گفت: حمایت از مردم بی دفاع عراق، یمن، فلسطین و ... از تکلیف الهی است و باید در این مسیر با دنیای استکبار مبارزه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: باید برای ریشه کن کردن فقر، فساد و ظلم و ستم در کل دنیا همه مسلمانان متحدانه به میدان آیند و با دوری از تفرقه، عدالت خواهی و مقابله با تبعیض را مطالبه کنند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه استکبار ستیزی پایان پذیر نیست، ادامه داد: دشمن ما همواره دشمن برنامه ها و سیاست های اسلامی است و این دشمنی ها به گونه های مختلف انجام می شود و تنها با بیداری و هوشیاری مردم توطئه های نقش بر آب می شود

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: با توجه به درس های عاشورا، مقاومت و مبارزه با دشمنان برای حفظ اسلام ضرورتی است که هیچ گاه پایان نمی یابد و نباید در این مسیر لحظه ای از فرامین راهبران بزرگ اسلامی دور شد.

وی به صحنه ای دیگر از جهاد در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: جهاد با نفس در عصر حاضر بسیار مهم و اساسی است، زیرا دشمن با بکار گیری ظرفیت های مختلف رسانه ای و ضد فرهنگی، به دنبال تخریب و به فساد کشاندن جامعه می باشد.

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: انتظار فرج و اعتقاد به مکتب عاشورا ما را در این صحنه موفق می دارد و زمینه پیشگیری از انحراف را بیش از پیش فراهم می کند.

وی، بر اتحاد مسلمانان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: حفظ اعتدال و اتحاد در بین مسلمانان در عصر فعلی ضروری است و مسیر تحقق اهداف دشمنان را بیش از یپش فراهم می کند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، استکبار ستیزی را برای کلیه جوامع  مسلمان مهم خواند و گفت:  اتحاد و همدلی جوامع اسلامی بهترین راهکار برای مقابله با دشمنان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha