شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: وجود كتابخانه ها مانند بزرگراهي براي رشد فرهنگي افراد و گروه هاي اجتماعي بوده و رسالت كتابخانه ها آگاهي دادن از ميراث فرهنگي وگفتگوي هاي فرهنگي است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سيد محمد سعيدي در ديدار با مسئولين كتابخانه آستان مقدس گفت:‌ هدف از ارسال رسولان و انبياء الهي تعليم آيات الهي و كتاب آسماني بوده و در اهميت كتابخانه همين مطلب كه پيامبران الهي داراي كتاب بوده و انبيايي كه كتاب مختص به خود نداشته اند بر اساس كتاب پيامبران ديگر به تبليغ دين مشغول بوده اند.
توليت آستان مقدس افزود:‌ كتابخانه ها نقش سازنده و توسعه دهنده فرهنگ نخبگان جامعه و نقش موثر در پويايي فرهنگ و ارتقاي انديشه ها دارد.
امام جمعه قم خاطر نشان كرد:‌ كتابخانه هاي عمومي از مظاهر دموكراسي در دنياي جديد بوده و مي توانند به شكوفايي انديشه جامعه كنند.
وي با اشاره به اهميت مساله كتابخواني و وجود كتابخانه گفت:‌ وجود كتابخانه ها به مثابه بزرگراهي براي رشد فرهنگي افراد و گروه هاي اجتماعي بوده و رسالت كتابخانه ها آگاهي دادن از ميراث فرهنگي وگفتگوي هاي فرهنگي است.
حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با تبيين ضرورت و اهداف كتابخانه هاي عمومي بيان داشت:‌ جلوگيري از بحران هويت و حفظ ميراث فرهنگي،‌ بالابردن و توسعه بخشي به روح و فكر جامعه،‌ فراهم آوردن امكانات پ‍‍ژوهشي و پر كردن اوغات فراغت در جامعه از اهدافي است كه بايد در جامعه نهادينه شود.
توليت آستان مقدس با اشاره به شرايط كتابخانه مناسب افزود:‌ ايجاد محيط امن و آرام از جهات مختلف،‌ امنيت و آرامش ظاهري و باطني،‌ ايجاد شوق براي مطالعه، دسته بندي دقيق كتب براي دسترسي بهتر به اطلاعات،‌ استفاده ازتكنولوژي جديد براي استفاده بيشتر محققين،‌ رفتار مناسب كاركنان و كتابداران و ايجاد فضاي فيزيكي مناسب از نظر نوردهي و سرمايش و گرمايشي از نكاتي است كه يك كتابخانه بايد براي بهره وري بيشتر رعايت كند.
امام جمعه قم در پايان با تبيين نقش كتابدار در جامعه و كتابخانه گفت:‌ كتابدار مثل مهندسي است كه عمل تفكر سازي را در مجموعه كتابخانه انجام مي دهد و باعث افزايش دانش جامعه مي شود لذا بايد راهنماي خوب و مفيدي براي مراجعين بوده و به جذب مخاطب كمك كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha