یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سلیمانی - سیستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به كوتاهي هايي كه به چالش امروز در جامعه منجر شده است، گفت: نوجوانان ظرفيت پذيرش مناسبي نسبت به معارف و ارزش هاي ديني دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، آیت الله سلیمانی صبح امروز در دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن همایش های حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، با اشاره به كوتاهي هايي كه منجر به چالش های موجود جامعه شده است، ابراز كرد: طبق بيان منابع ديني، نوجوانان ظرفيت پذيرش مناسبي نسبت به معارف و ارزش هاي ديني دارند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وي نسبت به خطر فرهنگي پيش روي نوجوانان و جوانان هشدار داد و گفت: طرح ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش در راستاي همين موضوع است كه روحانیت به کمک اولیاء، مربیان، مدیران، معلمان و آموزگاران آموزش و پرورش ورود پیدا کرده و دست به دست هم، نسل سرنوشت ساز برای آینده نظام تربیت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهميت توجه به نسل نوجوان و جوان، خاطرنشان كرد: امروز فضای مجازی، حقیقی و فضای حقیقی، مجازی شده است و به همين علت باید نیروهای کارآمد و اثرگذار در مدارس داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان درباره اين استان ابراز كرد: وقوف بر اقتضائات منطقه یکی از اصولی ترین کارهایی است که باید انجام شود زيرا هر استان برای خود برنامه ها و خرده فرهنگ هایی دارد که باید بنابر آن برنامه ریزی و اجرا كرد.

وي با اشاره به فعالیت های کمیته همکاری های استان سیستان و بلوچستان، بیان كرد: برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی برای 71 نفر از طلاب استان و دیدار هزار دانش آموزان با علما، فضلا و حوزه های علمیه، از جمله فعاليت هايي بوده كه برای جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه انجام شده است.

آیت الله سلیمانی با بيان اينكه اعزام 200 مبلغ تحت عناوین سفیران هدایت، سید الشهدا، صحابی عمار، ملت ابراهیم و امیر بیان در درون استان، بخشی از برنامه ها بوده است، اظهار كرد: اعزام 263 روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس از دیگر برنامه ها در استان بوده كه در كنار برنامه استقرار روحانی در مدارس ویژه همانند مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شبانه روزی و ... انجام شده و رضایت بخش بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزاری کارگاه های فرق و ادیان با حضور اساتید روحانی اعزامی از قم و مشهد برای دبیران پرورشی سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های  ستاد همكاري ها خواند و ابراز كرد: برگزاری دوره های آموزشی حکومت مهدوی و وظایف منتظران در عصر غیبت با همکاری بنیاد مهدویت با حضور 25 هزار و 411 نفر از فرهنگیان و دانش آموزان، هماهنگی و برنامه ریزی جهت حضور پررنگ روحانیون در ادارات مناطق استان و شهرستان ها، نشست صمیمی امامان جمعه با دانش آموزان و فرهنگیان، پیگیری امور دینی مدارس از جمله نماز جماعت از ديگر برنامه ها مي باشد.

رئیس کمیته همکاری استان سیستان و بلوچستان برگزاری جلسات گفتمان دینی، برگزاری یک هزار و 450 جلسه ویژه در مدارس، اعزام 270 مبلغ به مدارس در مناسبت های گوناگون، برگزاری جشن های عبادت با استقبال بالا و تشویق آنان در نماز جمعه های اين استان را از ديگر برنامه هاي انجام شده برشمرد و گفت: استعدادیابی و هدایت دانش آموزان نخبه برای اهداف بلند نظام، برگزاری جلسات هدفمند پرسش و پاسخ، برگزاری دوره های حفظ قرآن و نهج البلاغه، تأسیس مؤسسات قرآنی و مذهبی در مدارس، آسیب شناسی مستمر در برنامه های اجرا شده، برگزاری کارگاه های آشنایی با جریان های تکفیری و ... بخشی  ديگر از برنامه ها بوده است.

آیت الله سلیمانی ابراز كرد: استقرار یک روحانی در ستاد کمیته همکاری های سیستان و بلوچستان، توجه شایان به دانشجویان اهل سنت، ضرورت هماهنگی میان دستگاه های مرتبط برای اعزام مبلغ، استفاده از روحانیون تقریبی اهل سنت، تعریف برنامه های خاص و همخوان برای دانش آموزان اهل سنت، استفاده از مبلغان آشنا با مسائل بومی و منطقه ای و بخشی از ضرورت ها می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha