جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سعیدی+نمازجمعه قم

حوزه/امروز نیز ۲۵ میلیون لشکر پیاده نظام امام زمان(عج) از سراسر جهان در کشور برادر ما عراق جمع شده اند که این مراسم عظیم را شکل دهند؛ نور امام حسین به کوری چشم دشمنان اهل بیت (ع)خاموش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه امروز قم گفت: رهبر انقلاب در دیدار مسئولان استان اصفهان  به نکات بسیار جالبی اشاره کردند،‌این استان را استان شهامت، استقامت،ایستادگی و علم و فرهنگ و دین ولایت و ابتکار و کار نامیدند و از روحیه بسیجی و شهادت طلبی مردم این استان به نیکی یاد کردند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: ایشان فرمودند، مهمترین نیاز کشور برای مسئولان و نخبگان، بصیرت سیاسی است؛ یعنی اینکه بدانید با چه کسی طرف هستید و طرف مقابل چه فکری در مقابل شما دارد.

وی افزود: ایشان فرمودند که مردم عادی این بصیرت را دارند ولی برخی نخبگان با برخی توهمات این بصیرت را ندارند؛ یعنی بعضا عده ای از نخبگان و مسئولان در خصوص برخی مسایل حاشیه ای به حدی ورود می کنند و برای طرف مقابل خط و نشان می کشند که گویی غیر از این بحث ها کشور، مشکل دیگری ندارد.

امام جمعه  قم تصریح کرد: مهمتری نیاز امروز کشور اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی ، انسجام ملی و .... است.

وی گفت: رهبر انقلاب در خصوص انتخابات آمریکا فرمود، جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در این خصوص نرسیده است، چون هیچ خیری از آنها به ما نرسیده است؛ تحریم جدید اجتماع نمایندگان آمریکا علیه ایران نشان داد که آنها چقدر خباثت دارند.

وی اظهارکرد: بیش از 37 سال است که آمریکا علیه ما ظلم می کند و رهبری نیز فرمود،امروز ما آماده هستیم که با هر حربه و اقدام خصمانه آمریکایی ها مقابله کنیم.

این استاد حوزه با اشاره با سالروز آزادی سوسنگرد و هفته بسیج بیان کرد: امروز شجره طیبه بسیج به بار نشسته است؛ بسیج عنوانی ارزشمند و والا است؛ بسیجی یعنی دلی با ایمان و مغزی متفکر و آماده برای حضور درهمه عرصه ها؛ بسیج به معنی پشتیبانی از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به جنایات ارتش نیجریه علیه شیعیان گفت: ارتش نیجریه تحت تاثیر وهابیون سعودی است عزاداران حسینی را به شهادت رساند؛ درحالی که این مردم آمده بودند که در اربعین حسینی به پیامبر اکرم(ص) و یاد شهیدان کربلا را گرامی بدارند ولی مظلومان به خاک و خون کشیده شدند.

وی اظهارکرد: آل سعود خبیث و نظامیان نیجریه و گروه های تکفیری بدانند که موسس این شجره خبیث که بنی امیه است آنچنان به گورستان تاریخ رفت؛ آنها باید بدانند که دست خدا بالای سر مراسم امام حسین(ع) است.

امام جمعه  قم بیان کرد: امروز نیز 25 میلیون لشکر پیاده نظام امام زمان(عج) از سراسر جهان در کشور برادر ما عراق جمع شده اند که این مراسم عظیم را شکل دهند؛ نور امام حسین به کوری چشم دشمنان اهل بیت خاموش نخواهد شد.

وی گفت: اربعین بازگشت امت اسلام به مطالبه رسول خدا در آیه مودت وحدیث ثقلین است؛ اربعین اثبات نقش امام و پیوند ولایت با مردم است؛ اربعین هماورد رفع جهل و حیرت زدایی و فرهنگ سازی و تمدن سازی است و زمینه سازی ظهور است.

این استاد حوزه یادآورشد: خبرگزاری های معاند این خبر را سانسور می کنند و آن را به تصویر نمی کشند؛  بی جهت نیست که زیارت اربعین از علائم ایمان شمرده شده است.بر اساس روایات مردم باید مشکلات خود را بهانه کند و برای امام حسین گریه کرد.

تولیت آستان حضرت معصومه(ع) بیان کرد: الله در میان اسمای الهی ،دارای جایگاه خاصی است؛ هر حرفی که از اول آن ساقط شود، باقی مانده آن بازبه خدا دلالت دارد.

وی افزود: الله و رحمن، بر هیچ کس غیر از خداوند متعال اطلاق نمی شوند؛ ولی بقیه اسما ممکن است بر انسان ها نام نهاده شود ؛قرآن کریم، وصف و اسم رحمت را به وجود پیامبر اکرم(ص) اطلاق کرده است.

استاد حوزه یادآورشد: در سوره ممتحنه خداوند متعال، خطوط کلی روابط بین الملل را برای مومنین مشخص می کند؛ اسلام دین جهانی است که انزوا و قطع رابطه با ملل را بر نمی تابد؛ به همین خاطر خداوند در این سوره طرح جامع ارتباط با غیر مسلمانان را مشخص می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha