شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مرکز خدمات در مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم

حوزه/رسالت و مسئولیت اول ما نسبت به شهدا این است که از آنان تجلیل کرده و در دل متوجه عظمت کار آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی عصر امروز در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم در مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام(ره) آن را غرس کردند و روز به روز ثمرات و برکات خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز فضای مرکز خدمات معطر به عطر حضور شهید مدافع حرم شده است، ابراز داشت: شهدای مدافع حرم جایگاه بسیار ویژه دارند و همانطور که در روایت‌ داریم، اجر این شهدا مضاعف و بلکه بیشتر است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در ارتباط با شهدا رسالت‌هایی داریم که گاهی نسبت به این رسالت‌ها غفلت می‌کنیم، گفت: رسالت و مسئولیت اول ما نسبت به شهدا این است که از آنان تجلیل کرده و در دل متوجه عظمت کار آنها باشیم.

وی ادامه داد: مسئولیت دوم در برابر شهدا تبلیغ و گسترش فرهنگ شهادت است.  

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه در فضای مجازی عده‌ای با تمام وجود تلاش می‌کنند از ارزش کار شهدا کم کنند، گفت: به تعبیری داعش با بمب‌گذاری مانع رفتن مردم به کربلا می‌شد و عده‌ای با حرف‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کردند می‌خواستند تردید و تشکیک کنند.

وی با بیان اینکه هر دوی این افراد در یک خط و در یک مسیر، یعنی خط بنی‌امیه هستند، عنوان کرد: وظیفه ما ترویج، تبلیغ و تبیین این ارزش‌ها است و اگر هر کدام از ما روزی یک جمله نسبت به تجلیل و قدردانی از شهدا تبلیغ کنیم این موج هجومی که وجود دارد کم اثر می‌شود.

رئیس مرکز خدمات سومین وظیفه نسبت به شهدا را پاسداری از خون و ایثار آنها دانست و گفت: حفاظت از این ایثار علاوه بر تجلیل باید در عمل هم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: انجام بهتر کارها و وظایفمان در هر کاری که هستیم بهترین راه پاسداری و تکریم راه شهدا است؛ چراکه با عمل شایسته است که بهتر می‌توانیم از خون شهدای عزیز پاسداری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: عزت و کرامت ما به وظیفه است، همانطور این شهدای عزیز اگر کرامتی پیدا کردند در عمل به وظیفه‌شان بود.

وی با اشاره به اینکه اجر شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس بیشتر است، گفت: در دفاع مقدس دشمنی در مقابل ما بود که او را می‌شناختیم و مشخص بود چه کسی به زندگی، هستی، عزت و ناموس ما حمله کرده و دفاع خیلی روشن و واضح بود.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: در قضایای پنج سال اخیر حقیقت برای بسیاری روشن نبود و هنوز برای بسیاری روشن نیست، اما به خواست خدا و برکت پیامبر(ص)، ولی‌عصر(عج) و ولی‌نعمتان امام رضا(ع)، رهبر معظم انقلاب به‌درستی نقشه دشمن را تشخیص دادند.

وی ابراز داشت: در سایه این تشخیص مناسب مردم عزیز بدون توجه به این ابهامات و اشکالات، به استناد فرمایشات رهبری جان بر کف گذاشتند و به میدان جنگ رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه هجوم تبلیغی دشمن فراوان است گفت: این حجم تبلیغ کم‌سابقه و بی‌سابقه است و در این موج فتنه‌ها این‌گونه ایثارها اجر مضاعف دارد و برای ما مسئولیت مضاعفی برای ترویج فرهنگ شهادت و عمل به وظیفه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha