جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اکبر شوکت  عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی

حوزه/ عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار حدود ۱۱۰ هزار خانواده طلاب و روحانی در سراسر کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، اکبر شوکت با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به بیمه روحانیون و طلاب سراسر کشور، اظهار داشت: بحث بیمه روحانیون و طلاب حرکت خیلی خوبی بود و با محوریت مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور به همراهی مرکز مدیریت حوزه شروع شد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود 110 هزار خانواده طلاب و روحانی در سراسر کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: خوشبختانه مرکز خدمات حوزه های علمیه یکی از کارفرمایان خوب تامین اجتماعی است که نسبت به زندگی و رفاه طلاب و روحانیون توجه و دغدغه دارد.

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دفترچه تامین اجتماعی امیدی برای زندگی راحت تر خانواده های طلاب و روحانیون است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه بیمارستان ها و مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی از جمله بیمارستان میلاد تهران، بیمارستان امام رضا(ع) قم و... تمام خدمات درمانی بیمه شدگان از زمان ویزیت پزشک تا عمل های جراحی و تامین دارو  به صورت رایگان ارائه می شود.

شوکت با بیان اینکه یکی از ابزارهای تحقق عدالت اسلامی در جوامع، گسترش تامین اجتماعی است، تاکید کرد: تامین اجتماعی حال و آینده همه بیمه شدگان را تامین می کند.

وی ادامه داد: با بیمه تامین اجتماعی طلاب و روحانیون و خانواده هایشان با خیال راحت و فراغ بال زندگی شان را ادامه داده و دقیقا همین موضوع بهره وری علمی و پژوهشی آنان را افزایش می دهد.

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از حدود 110 هزار خانوار طلاب و روحانی بیمه شده در سراسر کشور، 40 هزار خانواده در استان قم هستند، گفت: در بحث بیمه تامین اجتماعی طلاب و روحانیون رتبه های اول تا سوم کشور به ترتیب از قم، تهران و خراسان رضوی و بعد از این سه استان استان های دیگر قرار دارند.

شوکت با بیان اینکه اقدام عالی و قابل ستایش مدیریت حوزه های علمیه کشور و مرکز خدمات حوزه های علمیه همین بیمه کردن طلاب و روحانیون بود، اظهار کرد:  با بیمه تامین اجتماعی طلاب و روحانیون می دانند که بعد از سی سال زندگی و از کارافتادگی احتمالی، حقوق بازنشتگی دارند تا زندگی شان را تامین کنند.

وی افزود: درس خواندن طلاب اگرچه تمامی ندارد، اما همین بیمه تامین اجتماعی از آنجایی که فکر و دغدغه روحانیون را از بابت زندگی مادی راحت خواهد کرد می تواند به گسترش مفاهیم اسلامی و زنده نگه داشتن آموزه های اسلامی بیانجامد.

شوکت با تاکید بر اینکه رفته رفته قرابت تامین اجتماعی با مبانی عدالت اجتماعی از منظر اسلام بیشتر می شود، خاطر نشان کرد: هر سال حداقل یک یا دو بار دکتر ربیعی وزیر تعاون کار ور فاه اجتماعی به شهر قم سفر کرده و با مراجع تقلید دیدارهایی دارد؛ در همین دیدارها مقرر شده است تا با تبیین مفاهیم تامین اجتماعی از نظر اسلام فعالیت مشترکی بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد.

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه راهکار تحت پوشش قرار گرفتن روحانیون سالمندی که تا کنون تحت پوشش بیمه نبوده اند، چیست؟ گفت: هر طلبه ای که مرکز خدمات حوزه های علمیه او را به رسمیت بشناسد، سازمان تامین اجتماعی موظف به بیمه آن روحانی و طلبه و همچنین خانواده او می باشد.

313/29

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha