جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: تنها عنصر حیات بالنده حوزه های علمیه در شرایط کنونی که می تواند حوزه را زنده و بالنده نگه دارد، انقلابی بودن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر،  حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، در بوشهر ضمن تبریک و گرامیداشت روز روحانیت گفت: استان ولایتمدار بوشهر به تاریخ پر شکوه روحانیت و همچنین روحانیتی که از این خطه در سراسر ایران می درخشند، افتخار می کند.

وی اضافه کرد: بصیرت، به روز بودن بلکه فوق روز اندیشیدن، زهد و پاسداری، اخلاق و مردم داری و هوشمندی و کیاست سیاسی و حضور شجاعانه در تمامی عرصه های دفاع از مکتب اهل بیت و ایران، از ویژگی های روحانیت این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: به همین جهت تاریخ روحانیت استان بوشهر سراسر پژوهش و تحقیق در سطح بالای علمی است و نمونه آن علامه بلادی بوشهری با 84 کتاب علمی است که یکی از کتاب های خود را صد سال قبل در 6 مجلد در رد ابن تیمیه نوشته است. همچنین سید علی نقی دشتی، آیت الله حجت و ... که در علم بلاغت، منظومه، تفسیر، تاریخ، فقه و ...صاحب آثاری گرانقدر هستند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: بنابراین تاریخ روحانیت استان بوشهر از حیث علم و پژوهش، شکوهی کم نطیر دارد و در عرصه اخلاق، زهد، مردم داری و ... زبانزد خاص و عام هستند.
وی مطرح کرد: نام علمای بوشهر در حوزه های عراق با زهد و تقوا عجین است و محبوب ترین چهره ها در فضای ایران و استان، روحانیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: استان بوشهر در عرصه  بصیرت و هوشمندی سیاسی، استانی است که هیچ گاه روحانیت آن تابع رژیم استبداد نشده اند بلکه مبارزه با رژیم شاهی و مقابله با استبداد را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی در ادامه افزود: مبارزات ضد استعماری این استان مشعل فروزان مبارزات ضد استعماری در جهان شد و 500 سال مقاومت و بیداری در پرتو روشنگری علما و حکم به وجوب دفاع که علمای این استان دادند، موجب حماسه آفرینی رئیسعلی دلواری شد.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: روحانیت استان بوشهر، با دارا بودن همه شاخصه های یک روحانی طراز مکتب اهل بیت و انقلاب، با تمام وجود در خدمت مقام معظم رهبری است و بر مدار تحقق منویات ایشان حرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه برای مصون ماندن، باید در مدار خط ولایت باشیم، عنوان کرد: ما از متون فاخر دین آموخته ایم که در تمامی فراز و نشیب های گمراه کننده حیات بشری بر مدار ماه منیر ولایت حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر از زمان تاسیس تاکنون پیشتاز در انقلابی بودن است، لذا روحانیت لشکر ولایت نه تنها در فضاهای غیر حوزوی است، بلکه یکی از شئون و جغرافیای ولایت، حوزه های علمیه است.

امام جمعه بوشهر گفت: تنها عنصر حیات بالنده حوزه های علمیه در شرایط کنونی که می تواند حوزه را زنده و بالنده نگه دارد، انقلابی بودن است.

وی در پایان ابراز داشت: در این کنگره پربرکت اعلام می داریم که تمام روحانیت استان بوشهر با تمام وجود در خدمت  و پیرو مقام معضم رهبری است و این را برای خود یک وظیفه شرعی مبتنی بر فقه حکومتی می داند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha