دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جنبش اسلامی نیجریه

حوزه/ سازمان حقوق بشر نگرانی اسلامی در نیجریه، دولت کادونا را به خاطر اعلان جنگ به شیعیان این کشور محکوم کرد و این اقدام را بهانه جدید دولت برای سرکوب مردم دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از naij، سازمان حقوق بشر نگرانی اسلامی(موریس) در نیجریه، دولت ایالتی کادونا را به خاطر اعلان جنگ به شیعیان این کشور محکوم کرد و این اقدام را بهانه جدید دولت برای سرکوب مردم دانست.

دولت ایالتی کادونا روز دوشنبه در اقدامی جنگ طلبانه، جنبش اسلامی نیجریه را یک گروه شورشی خطاب کرده و شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان را نیز محکوم کرد.

مدیر سازمان نگرانی اسلامی در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر کرد، دولت ایالتی کادونا را متهم به انگ زدن به یک گروه صلح طلب نموده و این برچسب جدید را بهانه‌ای برای سرکوب و ظلم و ستم بیشتر علیه شیعیان تلقی کرد.

موریس افزود: در حالی که اخیرا یک دادگاه صالح در نیجریه دستور آزادی شیخ زاکزاکی را صادر کرده، این برچسب زدن‌ تلاش شتابزده دیگری از سوی مقامات دولتی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت کادونا از پنج محتوای شیطانی یعنی نیروی بی‌رحمی، بی‌اعتقادی، بی‌عدالتی، سرکوب، و ظلم و ستم تشکیل شده، آیا بشر هیچ درسی از تاریخ گذشته خود نمی‌گیرد؟

این سازمان حقوق بشر سپس از تمامی افراد برجسته و شناخته شده نیجریه خواست سخن به اعتراض گشوده و اعلام کرد: در یک جامعه بی‌عدالت، سکوت گناه است. بیایید پیش از آن که خیلی دیر شود زبان به سخن بگشاییم...

در پی فاجعه زاریا و کشتار شیعیان در دسامبر سال گذشته که منجر به شهادت بیش از یک هزار تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه در ایالت کادونا شد، شیخ ابراهیم زاکزاکی و همسرش از آن زمان تاکنون بدون هیچ جرم و دادگاهی در بازداشت به سر می‌برند. این درحالی است که جنایت بی‌رحمانه ارتش نیجریه علیه شیعیان زاریا توسط بسیاری از گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی محکوم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha