شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هشدار کتابداران آمریکایی درباره افزایش اسلام‌هراسی

حوزه/ طبق داده‌های جمع آوری شده توسط انجمن کتابخانه‌های آمریکا، در ماه‌های اخیر تعداد زیادی نسخ قرآن و دیگر کتب اسلامی در نقاط مختلف آمریکا توسط شعارهای موهن و صلیب شکسته مخدوش شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، کتابداران آمریکایی موج جدیدی از حوادث اسلام‌هراسی و نژادپرستانه را پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گزارش دادند. طبق داده‌های جمع آوری شده توسط انجمن کتابخانه‌های آمریکا (آلا)، در ماه‌های اخیر تعداد زیادی نسخ قرآن مجید و دیگر کتب اسلامی در نقاط مختلف آمریکا توسط شعارهای نفرت‌محور و صلیب شکسته مخدوش شده‌اند.
در یکی از بدترین شکل این موارد، چهار روز پش از انتخابات، یک مرد سعی کرد به زور حجاب دختری که قصد مطالعه در کتابخانه دانشگاه نیومکزیکو را داشت، از سرش دربیاورد. در نوامبر نیز در کتابخانه‌های اورئگان و ایلینویز، صفحات کتب قرآنی مخدوش شدند. در ماجرای حادثه کتابخانه ایلینویز، 7 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی اوانستون تخریب شدند و در چندین کتاب آشنایی با قرآن، صلیب شکسته و جملات موهن علیه پیامبر اسلام نوشته شده بود.
جولیا تودارو رئیس انجمن کتابداران آمریکا درباره افزایش جرایم نفرت محور در کتابخانه‌های این کشور هشدار داد. وی مقصر این حوادث را تبلیغات نژادپرستانه کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا دانسته و گفت: این جرایم از مخدوش کردن کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی گرفته تا نوشتن شعارهای موهن بر روی دیوار کتابخانه‌های دانشگاهی از زمان گسترش شعارهای تفرقه‌آمیز فصل انتخابات آمریکا آغاز شدند.
وی افزود: هرچند کتابداران همیشه گزارش‌های مجرمانه متنوعی می‌دادند و ما همیشه مشکلی جدی در رابطه با مخدوش کردن کتب کتابخانه‌ای و شعارنویسی در کتابخانه‌ها داشتیم اما اکنون بیشتر از هر چیزی گزارش حوادث متعصبانه و مزاحمت در داخل کتابخانه‌ها به گوش ما می‌رسد. چنین اشکال مزاحمت‌ها نه تنها مخالف ارزش‌های ما در رابطه با تنوع جمعیتی، اتحاد و انسجام می‌باشد، بلکه بسیار هشدار دهنده است زیرا نشان می‌دهد که فضای موسسات کتابخانه‌ای ما برای مردم خصوصا اقلیت‌ها به فضایی ناامن و خطرناک تبدیل شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha