شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نادیا حسین

حوزه/ سرآشپز شناخته شده مسلمان انگلیسی و مجری برنامه آموزش آشپزی تلویزیونی نیز همانند دیگر مسلمانان این کشور، به وجود برخودهای نژادپرستانه و اسلام‌هراسی در این کشور اذعان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از telegraph، نادیا حسین سرآشپز شناخته شده مسلمان انگلیسی و مجری برنامه آموزش آشپزی در تلویزیون این کشور، اذعان کرد که او نیز همانند مسلمانان دیگر در انگلستان در معرض برخورد‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسی بوده است.

به گفته این سرآشپز محجبه انگلیسی که والدین بنگلادشی دارد، این برخورد اسلام‌هراسی در قطار رخ داده و یک مسافر انگلیسی به سبب مسلمان بودن او، حاضر به نشستن در کنارش نشده است.

او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یک مرد حاضر به نشستن در صندلی بغلی من نشد و گفت: من کنار یک مسلمان نمی‌نشینم! جهل و نادانی او تنها خودش را از بین خواهد برد.

نادیا حسین که برنده مسابقه آشپزی بزرگ بریتانیا در سال 2015 است همچنین در یک مصاحبه خبری افشاء کرد که بارها به خاطر حجابش در این کشور مورد آزار و اذیت جسمی و کلامی قرار گرفته است.

وی در این باره گفت: گفتنش به نظرم خنده‌دار می‌رسد، زیرا احساس می‌کنم که این برخوردها به بخش عادی و روتین زندگی من مبدل شده‌اند. من همیشه انتظارش را دارم، و نگرانم که (به خاطر حجاب) هل داده شوم یا مورد اهانت لفظی قرار بگیرم. سال‌هاست که با چنین برخوردهایی روبرو هستم.

وی افزود: اینکه تا کنون حرفی در این باره نزدم به دلیل حفظ شأن و منزلتم بود.

حسین در پایان گفت: من دوست ندارم فرزندانم نگرشی منفی از زندگی در انگلستان داشته باشند، البته که مردم منفی‌نگر زیادی در اینجا زندگی می‌کنند اما آن‌ها در اقلیت هستند. من کشورم را دوست دارم اما دلم نمی‌خواهد فرزندانم به خاطر اسلام‌هراسی، با کینه و دلخوری بزرگ شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha