دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات

حوزه/ مدیر سفرهای استانی مرکز خدمات از سفر رئیس این مرکز به استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با اساتید و طلاب این استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حامد نیکزادیان با اعلام این خبر گفت: در سال جاری که از سوی رئیس مرکز خدمات به‌ عنوان سال «آینده‌نگری، ارتقای هدفمندی خدمات و اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه در روزهای سه‌شنبه 30 آذر ماه و چهارشنبه اول دی ماه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد.

سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دوازدهمین گام از سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات است و از مهم‌ترین اهداف این سفرها می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد.

به همین منظور مدیران و مسئولان ستادی مرکز خدمات در قالب گروه‌هایی به‌ تمامی مدارس علمیه استان سفر می‌کنند و ضمن دیدار با مدیران، اساتید و طلاب، از ممتازین تحصیلی این مدارس تجلیل به عمل می‌آورند.

به گفته نیکزادیان استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 9 مدرسه علمیه است و مدیران مرکز خدمات در روز سه شنبه در قالب چهار گروه به 5 شهر حوزوی استان عزیمت خواهند کرد و از اساتید، ممتازین تحصیلی و حافظین قرآن کریم این مدارس تجلیل می‌کنند.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها با بیان اینکه معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات یکی از اهداف مهم این سفرها است، گفت:  به همین منظور گروه‌های اعزامی گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات جدید این مرکز و همچنین نحوه آگاهی از این خدمات ارائه می‌کنند و سپس بروشورهایی که حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرکز است بین طلاب توزیع می‌شود.

یکی از برنامه‌های این گروه‌ها بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان از نزدیک است و پس از شنیدن سؤالات و مسائل مطرح شده، در جلسه‌ای گزارش این دیدارها به رئیس مرکز خدمات ارائه شده و تصمیمات لازم در همین جلسه اتخاذ می‌شود.

شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقا مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از دیگر اهداف این سفرها است و به همین منظور دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مدیران مراکز حوزوی و مسئولین ادارات و مؤسسات دولتی مرتبط با مرکز، ازجمله برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این سفرها است.

رئیس مرکز خدمات با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد، در روز چهار‌شنبه اول دی ماه پس از زیارت گلزار شهدای استان با نماینده ولی‌فقیه و استاندار دیدار خواهد کرد.

دیدار با امام جمعه یاسوج، شخصیت‌ها و علمای برجسته در استان و اساتید، مدیران و معاونین مدارس علمیه و مدیران، مسئولان و روسای ادارات که با مرکز خدمات تعامل و همکاری دارند از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این روز است.

استان کهگیلویه و بویر احمد 1500 طلبه تحت پوشش اعم از برادر و خواهر دارد که در 9 مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی می‌پردازند. از این مدارس 4 مدرسه مربوط به برادران و 5 مدرسه مربوط به خواهران است که تمامی این مدارس توسط نمایندگان رئیس مرکز خدمات مورد بازدید قرار می‌گیرند. همچنین حدود 160 روحانی طرح هجرت و مستقر در استان مشغول به تبلیغ هستند.

ارتباط نزدیک و عاطفی با جامعه هدف و گفتگوی صمیمانه با آنها، اطلاع یافتن از نحوه خدمت رسانی در استان‌ها از جهت کمی و کیفی و بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادها و ارزیابی وضعیت مرکز خدمات در تعاملات و ارتباطات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی استان از جمله اهداف سفرهای رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است.

همچنین از دیگر اهدف این سفرها می توان به حضور مدیران ارشد ستادی در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی، کسب و تبادل تجربیات موفق استانی به استان‌های دیگر و هویت بخشی، تقویت و ارتقا مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی اشاره کرد.
امسال سومین سالی است که سفرهای استانی برگزار می‌شود و در سه سال گذشته رئیس مرکز خدمات با سفر به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، بوشهر و گیلان و شهرستان کاشان با حوزویان این استان‌ها دیدار و مشکلات حوزویان این استان‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha