سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تبلیغ حوزه کرمانشاه

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه از اعزام ۱۰۰ مبلغ به روستاهای فاقد روحانی و محروم این استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» توجه  فرامین الهی در خصوص نشر و گسترش مبانی دینی در بین آحاد مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده: «فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفه لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم لعلهم یحذرون/ چرا از هر گروهی دسته ای به سفر نروند تا دانش دین خویش را بیاموزند و چون بازگشتند مردم خود را هشدار دهند، باشد که از زشتکاری حذر کنند».

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: آیه مبارکه «الذین یبلّغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله» در شأن پیامبران الهی و مبلغین راستین است؛ قرآن کریم این سیره را سنت پیامبران معرفی می کند و با تعبیر: "سنة الله فی الذین خلوا..." اشعار می دارد که روش پیامبر(ص) نیز همین است.

وی تاکید کرد: بهترین ظرفیت برای انجام فعالیت های تبلیغی در سطح استان، مساجد، روستاهای محروم، مدارس آموزش و پرورش و دیگر مکان هایی که ظرفیت برای انجام فعالیت تبلیغی دارند، حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی فر با اشاره به برنامه های معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه، ابراز داشت: فعال نمودن طرح بینات که در این طرح بیش از 40 نفر از اساتید محترم و طلاب عزیز در روند اعزام قرار گرفته و مشغول به فعالیت تبلیغی می باشند، یکی از برنامه های این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: فعال نمودن قریب به 100 نفر از طلاب ملبس در سطح استان جهت انجام فعالیت تبلیغی در روستاهای فاقد روحانی و محروم از دیگر برنامه ها بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه یادآور شد: برپایی نماز جماعت، بیان مسائل و احکام دینی مورد نیاز، بیان مسائل اخلاقی برای عموم مردم، برپایی کلاس های قرآن برای نوجوانان و جوانان خصوصا برای حلقات صالحین روستاها و ... از جمله برنامه های مبلغان در روستاهای فاقد روحانی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی فر خاطرنشان ساخت: اعزام 10 نفر از خواهران مبلغه و تعدادی از مبلغین جهت انجام فعالیت تبلیغی در مدارس آموزش و پرورش تحت عنوان مدارس امین از دیگر برنامه هاست.

وی در پایان یادآور شد: در ایام و مناسبت های خاص نیز مبلغین اعزامی از قم به آموزش و پرورش استان معرفی شده و به صورت ویژه در آن مدارس فعالیت خاص داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha