جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 404569
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
شهید مطهری

حوزه /شرک، هر روز به یک صورت در میان مردم ظهور و تجلی می‌کند. با خدا و در مرتبه خدا هیچ چیز را نباید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علامه شهید مطهری همواره درسخنان خود مردم را از شرک جلی وخفی برحذر می داشتند درجلد 13آشنایی با قرآن با عنوان شرک از نوع جدید به تبیین بیانات شرک آلود پرداخته اند درذیل چند نمونه شرک از نوع جدید را منتشر می کنیم .

*یکی از شئون محترم شمردن اسم خدا -که در قرآن زیاد آمده- این است که چیزی را با اسم خدا مقرون قرار ندهید. به ما گفته‌اند هرکاری را که شروع می کنید با اسم خدا شروع کنید.

*  حال کسی نبوتش در اینجا به جوش بیاید، بگوید من می‌خواهم این جور بگویم: به اسم خدا و اسم پیغمبر خدا. اسلام می‌گوید این کار را نکن، با اسم خدا اسم دیگر را قرار نداده. یا کسی بگوید چون شیعه هستم می‌گویم: به اسم خدا و اسم امیرالمؤمنین. همین را هم اسلام اجازه نمی‌دهد.

*  عده‌ای احساسات وطن‌پرستی‌شان به جوش می‌آید، می‌گویند: به نام خدا و ایران. اینها شرک است. عده‌ای که اخیراً احساسات خلقی‌شان به جوش آمده و خیلی خلق‌دوست شده‌اند گاهی به جای به نام خدا می‌گویند: به نام خلق، یا می‌گویند: به نام خدا و خلق. اینها شرک است.

*  ما حق نداریم از آنچه که به ما دستور داده‌اند تجاوز کنیم. وقتی که به ما اجازه نمی‌دهند کاری را به نام خدا و پیغمبر خدا شروع کنیم، چطور به نام خدا و آب و خاک یا به نام خدا و خلق شروع می‌کنیم! شرک، هر روز به یک صورت در میان مردم ظهور و تجلی می‌کند. با خدا و در مرتبه خدا هیچ چیز را نباید قرار داد.

* استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج13، ص22 (با تلخیص)

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha