دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ امام جمعه شیروان گفت: امروز دشمنان اسلام جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، لذا باید علما و روحانیون با تبیین آثار و برکات نماز در زندگی اجتماعی و فردی، نسل جوان را به اقامه نماز اول وقت ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین کوثری، ظهر امروز در کارگاه تخصصی نماز ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه های شیروان، اظهارداشت: اگر بخواهیم جامعه را خوب ساخته و به سوی تمدن جهانی پیش برویم، گام نخست آن خودسازی است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت موجب همبستگی و اتحاد مردم می شود، افزود: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان باید بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تاکید کرد: عظمت، اهمیت و فواید نماز بسیار زیاد است، لذا مسئولان فرهنگی، علما و روحانیون باید اثرات سازنده این عبادت انسان ساز را با شیوه های خاص، به نسل امروز و آینده معرفی و لذتش را به آن ها بچشانند.

امام جمعه شیروان ادامه داد: امروز دشمنان اسلام جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، بنابراین باید علما و روحانیون با تبیین آثار و برکات نماز در زندگی اجتماعی و فردی، نسل جوان را به اقامه نماز اول وقت ترغیب کنند.

وی با بیان این که نماز باید در همه شئون زندگی مورد عنایت همه گروه ها به ویژه جوانان قرار گیرد، تا نتیجه اش در زندگی دیده شود، اظهار داشت: اقامه نماز می تواند موجب تحکیم ایمان و اعقادات دینی و باورهای مذهبی افراد شده و به سلامت نفس افراد کمک کرده و به کاهش اسیب های اجتماعی منجر شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha