پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
 زین العابدین اسماعیلی رئیس انجمن خوشنویسی حوزه

حوزه/ اسماعیلی از شرکت فعال هنرمندان خوشنویس در عرصه تبلیغی و ارایه آثار هنری در عرصه ملی و بین المللی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، زین العابدین اسماعیلی عصر امروز در گردهمایی اساتید و فارغ التحصیلان و هنرمندان خوشنویس حوزوی که در نگارستان اشراق قم برگزار شد گفت: کار هنرمند کاوش حقیقت است و یک هنرمند متعهد و اصیل همیشه در این مسیر لذت می برد.

وی افزود: دنیای هنرمند جویای حقیقت با دیگران متفاوت است و همین عامل است، غیبتش را هول انگیز می کند و فقدانش را غیرقابل باور و تحمل؛ چشم و دل و هوش هنرمند متعهد برای عاشقی کردن است و هر که دامن آلوده کرد، هنر را نیز در این مسیر آلوده می کند.

رئیس انجمن خویسان حوزه بیان کرد:  مایه هنر خط، احساس هنرمند است واحساس هنرمند نیز همانند یک فرد عادی نیست؛ به همین دلیل است که وی باید با یک اندیشه ناب حرکت کند و به آفرینش بپردازد؛ هنر هنرمند، تجسم دردها و بیم ها و رنج ها و ناکامی ها و امید ها است.

وی با ذکر این مطلب که انجمن خوشنویسان حوزه با همت اساتید و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس مرکز فرهنگی این دفتر شکل گرفت گفت: در اواخر سال 90 در یک فراخوان عمومی با برگزاری مجمعی از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلغیات با حضور 70 نفر از اسایتد و طلاب این انجمن شکل گرفته و اعضای هیئت مدیره آن نیز انتخاب شدند.

اسماعیلی با تشریح چگونگی روند شکل گیری این انجمن بیان کرد: ارایه طرح هایی چون برگزاری کلاس های آموزشی و تهیه اسباب آموزش، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی و حضور در نمایشگاه قرآن و برگزاری اولین نمایشگاه آثار طلاب و روحانیون به عنوان سریر روحانی که نمایشگاهی پربار با 115 اثر از آثار فاخر روحانیون بود از جمله اقدامات این انجمن در این مدت بوده است.

وی  بیان کرد: در این مدت اعضای این انجمن با حضور در نمایشگاه امام علی تهران با 140 اثر جلوه ای خاص به این نمایشگاه دادند؛ همچنین آثار هنرمندان انجمن در نمایشگاه های اصفهان و آنکارای ترکیه به نمایش درآمد.

اسماعیلی گفت: جایگاه خوشنویسی در عرصه تبلیغ بر هیچ کسی پوشیده نیست و به همین خاطر این انجمن در درون و برون حوزه رسالتی بزرگ و سترگ به دوش دارد؛ باید برای رسیدن به استانداردهای مناسب در تبلیغ و استفاده از هنر در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha