دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم

حوزه/ عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ایران اسلامی با تکیه بر فناوری های نوین علمی و پیشرفت های دفاعی توانسته ادبیات جوامع بین المللی را تغیری داده و به عنوان یکی از مولفه های قدرت قلمداد گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم امشب در آیین جشن انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم اظهار داشت: ملت ایران با نفی رژیم ستم شاهی تنها راه نجات و سعادت خود را در اسلام و دین داری می دانست، قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مردم و جوانان دچار التقاط های فکری شده و مکاتب انحرافی مانند مارکسیست در حال گسترش بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما جمهوری یعنی نظام مردمی و متکی بر رضایت و خواست مردم را از خود اسلام گرفتیم و جمهوری اسلامی با هم هستند، ملت ایران که باعث پیروزی و تشکیل جمهوری اسلامی شده، خود منشاء جمهوریت است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم با اشاره به این که جمهوری اسلامی با حمایت مردم روی کار آمده است، بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) در مدینه در اولین گام، بیعت گرفتن از مردم را در دستور کار خود قرار دادند، در زمان معاصر این بعیت به آراء و حضور در پای صندوق های رای تبدیل شده است.

نویسنده کتاب « بررسی سیستمهای اقتصادی  » ادامه داد: جمهوریت در نظام اسلامی از مکتب های دیگری وام گرفته نشده بلکه از متن دین گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، جهاد در راه خدا را از دیگر مولفه های قدرت در نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: روحیه جهادی باعث قدرت و عزت یک ملت خواهد شد و  جهاد یک روز در قالب مسلحانه، زمان دیگر در راهپیمایی ها و حضور در صحنه معنا پیدا می کند و زمانی نیز جهاد مربوط به فعالیت های علمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر ملتی جهاد را ترک کند خداوند لباس ذلت بر تن او می پوشاند، گفت: در دوره پهلوی، سران رژیم ترسو بوده و قدرت مقابله در برابر زیاده خواهی های استکبار را نداشته و ملت ذلیل شده بود ولی از زمانی که ملت جهاد را پیشه کرده، صاحب عزت و اقتدار شده است.

نویسنده کتاب « محاضرات فی الاقتصاد الاسلامی  » افزود: در طول 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران همه تحریم ها، تهدیدها، سختی ها و سایر مشکلات را با بردباری و صبر پشت سرگذاشته ولی به خاطر انقلاب و نظام خم به ابرو نیاورد.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها  ادامه داد: مردم با همه سختی ها، در راهپیمایی، انتخابات و صحنه های حساس نظام حضوری فعال، جدی و تعیین کننده داشتند.

وی با اشاره به این که ترس از مرگ انسان را بزدل می کند، گفت: از مولفه های مهم قدرت هراس نداشتن از مرگ است و این مولفه، ملت را در برابر زورگویی های بیگانگان شجاع و صبور می کند.

این محقق و پژوهشگر علم اقتصاد ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب برخی می گویند شاه امکانات و قدرت نظامی و مسلح دارد مگر مشت با درفش می تواند به جنگ هم بروند، ولی مشت های گره کرده، درفش های شاه را از کار انداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم بیان داشت: هیچ کدام از حرکت های انقلابی با اقدام های مسلحانه به نتیجه نرسید و دکترین امام راحل نیز حرکت های مردمی و غیرمسلحانه بود، اقدام مردمی، مسالمت جویانه و حق طلبانه در نهضت امام راحل جواب داد و انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس سابق گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه انقلاب اسلامی وابسته به شرق و غرب نیست و اگر وابسته بود به صورت قطعی، پیروز نمی شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر از مولفه‌های مهم قدرت در منطقه و جهان برخوردار بوده و سخنان رئیس جمهور جدید آمریکا و تهدیدهای وی بلوف سیاسی است و چیز تازه ای نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در جمع پیروان خط امام و رهبری سخن می گفت، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و این بی اعتمادی آنها نیز به خوبی امروز برای مردم اثبات شده است.

نویسنده کتاب « موجز اسس الاقتصاد اسلامی » ادامه داد: اروپایی ها تا حدودی بهتر از آمریکایی عمل می کنند، امروز ترامپ وضعیت را بدتر کرده و بر اثر سیاست های وی، حتی میان اروپا و آمریکا هم تنش ایجاد شده است.

وی گفت: علم و فناوری حرف اول را در جهان می زند و هر اندازه که ما بیشتر به رشد علمی دست پیدا کنیم از قدرت جمهوری اسلامی بهتر صیانت خواهیم کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه مداوم بر حرکت به سمت رشد علمی تاکید دارند و بر این باورند که علم ریشه قدرت است و دانشمندان جوان ما توانستند در زمینه های مختلف علمی از جمله هوا و فضا کاری کنند که ماهواره به فضا پرتاب شود و پرتاب کننده را هم بسازند و ما حتی موجود زنده را هم می توانیم به هوا پرتاب کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای ادامه داد: انرژی هسته ای و غنی سازی 20 درصد از کارهای شبه معجره در کشور ما است.

نماینده سابق مجلس شواری اسلامی با اشاره به مولفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی و نقش آنها در فرآیندهای مختلف انقلاب اسلامی گفت: ایمان به خداوند متعال، اعتقاد به روز قیامت و باور به وعده های الهی از مولفه های اساسی قدرت است و امام راحل مظهر اصلی این مولفه ها بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ اعتقاد به جامعیت دین برای زندگی انسان را از دیگر مولفه های مهم قدرت در انقلاب دانست و گفت: ملت ایران با رهبری های حضرت امام راحل معتقد به جامعیت اسلام برای هدایت بشریت بود.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha