جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ هم اندیشی رؤسای شوراها و مدیران استانی حوزه با اعضای شورای عالی حوزه

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با تقدیر از برنامه ریزی و فعالیت های آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه و مدیریت المصطفی گفت: مدیریت های استانی باید با دقت نظر کامل به کار خود ادامه دهند؛ ساماندهی امور آموزشی در مدارس و شهرستان ها باعث می شود که یکپارچگی کاملی در حوزه های علمیه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله مقتدایی امروز در هم اندیشی روسای شوراها و مدیران استانی با حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد گفت: مسئولیتی که به دوش مدیران حوزه استان ها است، بسیار سنگین و عالی است؛ باید با استمداد از عنایات ویژه حضرت صاحب الامر که صاحب این جلسات و حوزه ها هستند، به دنبال موفقیت در کار خود باشید.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: مقایسه بین آنچه در گذشته بوده  و امروز با آن مواجه هستیم، برای مدیریت و بررسی وضع حال بسیار مهم است؛ در گذشته شرایط خاصی در حوزه ها وجود داشت که سامان دهی این امور کار بسیار سنگینی بود.

وی افزود: امام راحل پیش از رحلت آیت الله العظمی بروجردی منبر نمی رفتند، ولی پس از رحلت ایشان که روی منبر رفتند بیان کردند، روزی یک طلبه در یک منطقه خاص تبلیغ می کرد، مرا دید و گفت که در منطقه ما دو نماز جماعت منعقد می شد که کاملا علیه هم فعالیت می کنند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: چنین وضعی را در پیش از سامان دهی حوزه های علمیه شاهد بودیم، کارها اصلا ساماندهی شده نبود و اتفاق نظری در امورات مدارس در برخی از مناطق وجود نداشت.

وی گفت: علی رغم مشکلات عدیده ای که در این زمینه وجود داشت، شوراها تشکیل شد و ساماندهی خوبی در مدارس و استان ها شکل گرفت؛ بعضی از شوراهای استانی با مدیریت های استانی هماهنگ هستند، ولی اگر تعداد کمی هم وجود داشته باشند که فعالیت خوبی نداشته باشند باید این مشکل رفع شود.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: تا جایی که ظرفیت استان کافی است به استان ها واگذار شده است؛ برخی جاها، شوراها اشکالاتی دارند که این مشکل به مدیر و رئیس شوراها باز می گردد؛ این بحث نیز در شورای عالی مطرح شده و تصمیمات لازم در دست اتخاذ است.

وی با تقدیر از برنامه ریزی و فعالیت های آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه و مدیریت المصطفی(ص) افزود: آیت الله اعرافی تلاش های پیگیری برای رشد تعلیمات حوزوی در ایران و سراسر جهان داشتند که مورد تایید رهبری انقلاب است، امیدواریم مدیریت ایشان در حوزه علمیه نیز با این موفقیت همراه باشد، زیرا ایشان هم حوزوی هستند و هم نگاه دقیقی به امور دارند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: بنده در زمان مدیریت خود یکی از اهداف اصلی را در تقویت مدیریت های استانی و حوزه های علمیه استانی و شهرستان ها قراردادم.

وی گفت: در دیداری که باآیت الله العظمی سیستانی داشتیم با اشاره به بحث های بنده در خصوص تقویت حوزه های علمیه استان ها بیان کردند؛‌این کار بسیار مهم است و حتما انجام دهید، زیرا سابقا در نجف نیز چنین بود که طلاب در کشورهای خود درس می خواندند و برای تکمیل دروس خود به نجف می آمدند.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: در دیدار بعدی که با ایشان داشتیم،عرض کردیم که به عهد خود وفا کردیم و صدها و هزاران استاد در حوزه های علمیه شهرستان ها فعالیت کردند که این کار، باعث تقویت جدی استان ها شد.

وی افزود: مدیریت های استانی باید با دقت نظر کامل به کار خود ادامه دهند؛ ساماندهی امور آموزشی در مدارس و شهرستان ها باعث می شود که یکپارچگی کاملی در حوزه های علمیه ایجاد شود.

مدیر اسبق حوزه های علمیه بیان کرد: اگر مدیران مدراس و استان ها در پرورش طلاب مهذب و عالم موفق عمل کنند در موفقیت این طلاب نیز قطعا سهیم هستند زیرا بزرگانی چون آیات عظام بروجردی و امام راحل و بهجت و مقام معظم رهبری از دل همین حوزه ها و مدارس و زیر نظر همین مدیران رشد کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha