یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه خواهران بر لزوم عزم جدی برای استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و ارتقای تولید ملی تاکید کرد و گفت: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیریت جهادی داریم که فعال، پویا و باانگیزه باشد و خودش را مقید به چارچوب‌های وقت و زمان اداری نکند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک آغاز سال جدید به ملت ایران، به نام گذاری سال ۱۳۹۶ به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: انتخاب شعار سال، تدبیر هوشمندانه و با برنامه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده است؛ ایشان با "درک شرایط داخلی و بین‌المللی" و "توجه به همه ظرفیت‌ها و حساسیت‌ها" نقشه راه کشور را با انتخاب شعار سال ترسیم می‌کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب شعار سال در راستای بخشی از نقشه کلان حرکت پانزده‌ساله کشور است، تصریح کرد: در  چند سال اخیر شاهد تأکید رهبر معظم انقلاب بر تکیه کردن به ظرفیت‌های داخلی اقتصاد ایران و حرکت به سمت خودکفایی هستیم که این امر از مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: تولید و اشتغال ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و باید با یک مدیریت جهادی، این عناصر را محقق کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه کشوری که می‌خواهد مقابل استکبار و زیاده خواهی ایستادگی کند باید به توانایی نسبی از داخل رسیده باشد، تصریح کرد: تا زمانی که در کالاهای مصرفی نیاز به واردات از خارج داشته باشیم و نیروی جوان و بسیار مؤثر ما اشتغال متناسب نداشته باشد، نمی‌توانیم بگوییم به استقلال و خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان بر ملت ایران این بود که مسئولان اجرایی نتوانسته بودند اقتصاد مقاومتی را در ابعاد مدنظر مقام معظم رهبری پیاده کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: اگر نقشه راه اقتصاد کشور همان‌طور که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند، پیش می‌رفت و برود، حرکت کاروان انقلاب پرشتاب‌تر خواهد شد و ما در مقابل زیاده‌خواهی های استکبار جهانی با صدای بلندتر و گام‌های استوارتری ایستادگی خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین بر لزوم تکیه‌بر تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: باید از ورود و مصرف کالاهایی که ضرورت در واردات ندارد یا مشابه داخلی آن در داخل تولید می‌شود، خودداری شود و اگر هم وارد شد، توسط مردم تحریم شود.
وی افزود: همچنین این مسئله، کالاهای قاچاق را هم شامل می‌شود و باید اهتمام جدی‌تری برای مبارزه با این مسئله شکل بگیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر لزوم عزم جدی برای استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و ارتقای تولید ملی تاکید کرد و گفت: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیریت جهادی داریم که فعال، پویا و باانگیزه باشد و خودش را مقید به چارچوب‌های وقت و زمان اداری نکند و این مجاهدت عظیم را پیش ببرد که نتیجه آن، حضور نسل پرنشاط، جوان، تحصیل‌کرده و کارشناس ما در عرصه‌های تولید و خدمت خواهد بود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha