یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد مدیر حوزه علمیه سمنان

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان با بیان اینکه طلاب برنامه‌های فرهنگی اعتکاف در استان سمنان را مدیریت می‌کنند، گفت: روحانیت پرچمدار رسالت انبیاء در ترویج اعتکاف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به برگزاری سنت معنوی اعتکاف، اظهار داشت:در طول تاریخ،در برنامه اعتکاف خداوند متعال انبیاء خودش را مأمور کرد که زمینه را برای حضور مردم فراهم کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان با بیان اینکه امروز هم روحانیت همان وظیفه انبیاء را در میان مردم ایفا می کنند،تصریح کرد: روحانیت پرچمدار رسالت انبیاء در ترویج اعتکاف هستند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان نیز عمده مسؤولیت اعتکاف را طلبه‌های این استان به عهده دارند، افزود:برنامه های فرهنگی اعتکاف در استان سمنان را حوزه‌های علمیه استان سمنان مدیریت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه در ایام البیض اعتکاف یک روز درسی بیشتر برای حوزه‌های علمیه نداریم؛به کلیه حوزه‌های علمیه استان سمنان اعلام شد که طلبه‌ها می‌توانند در اعتکاف حضور یابند.

وی با اشاره به وضعیت درسی طلاب علوم دینی در ایام البیض اعتکاف،افزود: با توجه به حضور اساتید حوزه های علمیه در اعتکاف برنامه ریزی کردیم تا طلاب علوم دینی با توجه به حضورشان در اعتکاف در عرصه علمی متضرر نشوند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان تصریح کرد:از طلبه‌ها خواستیم تا در میان معتکفین حضور داشته باشند تا معتکفین از وجود آنان بهره مند شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha