شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی-رئیس تبلیغات اسلامی گناباد

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: یکی از سنت های پیامبر(ص) اعتکاف است و به برکت انقلاب در شهرستان گناباد تزدیک به دو دهه این مراسم مهنوی با حضور جوانان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام محمدرضا رحمانی، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اعتکاف یک فرصت دوباره برای بندگان خطا کار است و با استفاده از این فرصت جبران خطاها را می توان کرد.

وی با بیان این که مساجد در تثبیت فرهنگ دینی نقش بسزایی دارد و اعتکاف در خانه خدا با هدف خلوت گزینی انجام میشود. ادامه داد: امروز که مردم درگیر مشغله های زیادی هستند و همچنین فرصتی برای استغفار پیدا نمی کنند اعتکاف بهترین زمان برای این کار است.

رئیس اداره تبلغات اسلامی گناباد بیان داشت : امسال برای معتکفین برنامه های متنوع ادعیه وسخنرانی، حلقه های معرفت ودیگر برنامه ها  با حضور کارشناسان شهرستان و سه استاد از مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال پیش بینی 40 مسجد شهر و روستایی جهت برگزاری اعتکاف شده که نزدیک به 40 هزار شرکت کننده در اعتکاف خواهیم داشت.

حجت الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: اعتکاف تنها برعهده یک اداره نیست و دیگر ادارات نیز در برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی باید کمک کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha