دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام میرجواد مرعشی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران گفت: به نظر می رسد فلسفه اصلی اعتکاف تزکیه نفس و تقرب به خداوند، به وسیله خلوت کردن و تفکر در رفتار گذشته خود است.

حجت الاسلام والمسلمین میرجواد مرعشی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امیرالمومنین(ع)، گفت: یکی از مهم ترین اعمال مستحبی و مورد تاکید در ماه رجب، اعتکاف در روز های ۱۳تا ۱۵ این ماه است و اصولا معتکف شدن در این ایام، سیره ائمه(ع) و علما بوده است و فضلیت های فراوانی برای آن ذکر کرده اند.

این استاد حوزه ابراز کرد: بنا به فرموده ائمه معصومین(ع) علیهم السلام یکی از بهترین امور در این ایام سه روزه، تفکر در رفتارهای گذشته، حال، و آینده و پس آن استغفار از نافرمانی هایمان به درگاه حق تعالی است.

وی افزود: استغفار باید به همراه دعا باشد زیرا انسانی که مورد عفو خداوند قرار گرفته باشد و خداوند را با نیت صادقانه بخواند، درخواست اوبه عنایت خداوند منان اجابت خواهد شد.  بهترین درخواستی که  پس از استغفارمی توانیم از خداوند داشته باشیم حفظ همین حالت پاکی در آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی بیان کرد: در این ماه قلب وروح  انسان ها به وسیله استغفار ودعا طیب و طاهر می شود و آمادگی درک و فهم معارف قرآن و اهل بیت(ع) را پیدا می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) افزود: در ایام سه روزه اعتکاف نیز خوب است که انسان با تفکر خودش را بیابد واز طریق شناخت خود   معبود خود را بشناسد و با او پیمان بندگی ببندد .

این استاد حوزه  با اشاره به این که یکی از اعمال مورد تاکید دراین سه روز تلاوت قرآن است ، گفت: علت تاکید بر تلاوت قرآن کریم در ایام اعتکاف  ایجاد فضا یی برای تفکر در آیات قرآن ودریافت نعارف نورانی از این کتاب شریف است.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی اظهار کرد: به نظر می رسد فلسفه اصلی اعتکاف تزکیه نفس وتقرب به خداوند به وسیله خلوت کردن و تفکر در رفتار گذشته خود است. همچنین انسان همواره باید به آینده خود فکر کند واز خداوند توفیق ترک گناه و بندگی را طلب نماید.

وی افزود: همواره انسان باید از فرصت ها استفاده کند و با شرکت در این مراسمات مذهبی  که سیره علما نیز بوده است در از بین بردن ویژگی های بد اخلاقی خود وبرنامه ریزی برای اصلاح آن کوشا باشد.

انتهای پیام/ فرهادی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha