یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره امیرالمؤمنین در کلکته

حوزه/ جشنواره امیرالمؤمنین علیه السلام با مدیریت آستان مقدس حضرت عباس(ع) روز گذشته در شهر کلکلته فعالیت های خود را آغاز کرد و تا چهار روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برای پنجمین سال متوالی جشنواره امیرالمؤمنین علیه السلام با مدیریت آستان مقدس حضرت عباس(ع) و مشارکت مراکز اسلامی و شیعی هندوستان، عتبات مقدس عراق، نمایندگان مرجعیت شیعه، علما، طلاب علوم دینی و شیعیان هند روز گذشته در شهر کلکلته برگزار شد و فعالیت های خود را آغاز کرد و تا چهار روز ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن شیخ علی الاسدی در سخنان خود به نمایندگی از عتبات مقدس عراق گفت: از سرزمین فداکاری و سرزمین انبیا و اوصیاء و از سوی آستان های مقدس علوی، حسینی، کاظمی، عسکری و آستان مقدس حضرت عباس (علیهم السلام) که برگزار کننده این جشنواره است میلاد امیرالمؤمنین(ع) را به شما تبریک می گویم و سلام و درود مردم غیور عراق را به شما می رسانم.

وی افزود: سیره پیامبر اسلام(ص) برترین نمونه برای تکامل بخشیدن به انسانیت است و سیره اهل بیت پیامبر(ص) نیز همین گونه است به ویژه امیرالمؤمنین علیه السلام که تربیت شده پیامبر است و ما امروز برای بزرگداشت میلاد ایشان دور هم جمع شده ایم.

شیخ اسدی ادامه داد: امام علی(ع) جایگاهی رفیع و انسانی و فراتر از مذاهب دارد و در دیدگاه ایشان تمام انسان ها با نژاد ها و ادیانی که دارند با هم برابرند.

پس از آن شیخ غلام حسن نجفی از علمای بزرگ کلکته و از نمایندگان مرجعیت شیعه در این شهر، در سخنان خود به نمایندگی از علمای کلکته گفت: به برکت حکمت و هوشیاری مرجعیت شیعه توانستیم مشکلات موجود برای برگزاری جشنواره را حل کنیم.

وی افزود: امام علی(ع) تمام کننده رسالت آسمانی پیامبر(ص) و مصداق واقعی و حقیقی استمرار رسالت نبوی است.

پس از آن حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر کشمیری نماینده مرجعیت شیعه در کشمیر در پیامی که توسط فرزندش سید ابوالحسن قرائت شد، گفت: جهان اسلام و تمام بشریت نیازمند مطالعه و نشر فرهنگ امام علی علیه السلام و عمل به آموزه های علوی در جهان معاصر است که لبریز از تاریکی شده است، به ویژه امت اسلام که گرفتار تفرقه و دودستگی و درگیری شده و از توطئه و فتنه های بیگانگان رنج می برد.

وی افزود: این جشنواره قرار بود در کشمیر برگزار شود که به خاطر برخی شرایط امسال در کلکته برگزار شد و ما از خدمت رسانی به عتبات مقدس عراق و برگزاری جشن میلاد امیرالمؤمنین(ع) محروم ماندیم و امیدواریم این محرومیت به مصلحت اسلام و مسلمانان باشد و از خداوند متعال می خواهم در آینده توفیق میزبانی این جشنواره را به ما عنایت کند.

در بخش بعدی این مراسم ادریس علی عضو پارلمان یکی از شهرهای ایالت بنگال غربی هند در سخنان خود گفت: ما باید از سالروز میلاد امیرالمؤمنین علی علیه السلام درس وحدت و ترک تفرقه بیاموزیم؛ چراکه امام علی(ع) می تواند عامل وحدت تمام بشریت باشد.

وی افزود: ما به خاطر پذیرایی از خادمات عتبات مقدس اهل بیت(ع) و برگزاری جشنواره ای به نام امیرالمؤمنین(ع) بسیار خوشحالیم و این را افتخاری بزرگ برای این شهر می دانیم و بدون تردید برگزاری این جشنواره خاطره ای شیرین و به یاد ماندنی در ذهن مردم کلکته بر جای خواهد گذاشت.

پس از آن حجت الاسلام و المسلمین سید شمیم الحسن الرضوی نماینده مرجعیت شیعه و رئیس دانشگاه علوم حوزوی الجوادیه در شهر بنارس هند در سخنان خود تاکید کرد: خادمان عتبات مقدس علوی، حسینی، عسکری و عباسی علیهم السلام با قدم نهادن به شهر کلکته و برپایی جشنواره امیرالمؤمنین علیه السلام نورانیت و عطر دلنواز این عتبات را برای ما به ارمغان آوردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha