جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جبهه العمل الاسلامی لبنان

حوزه/ جبهه العمل الاسلامی لبنان، آزادی «لینا الجربونی» قدیمی ترین اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی را به ملت فلسیطین تبرک گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جبهه العمل الاسلامی در لبنان آزادی "لینا الجربونی" قدیمی ترین اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی را به ملت فلسیطین تبرک گفت.

این جبهه، اقدام جسورانه هزاران فلسطینی زندانی در زندان های رژیم حیله گر و کینه توز اسرائیل را در اعلام اعتصاب غذا تا تحقق تمامی خواسته های به حق خود، ستود.

* بدعهدی رژیم صهیونیستی در مبادله لینا الجربونی

به گزارش فارس به نقل از «فلسطین‌الیوم»، «لینا» که در حال حاضر ۴۱ سال سن دارد، در سال ۲۰۰۲ و به اتهام «عضویت در یک گروه وابسته به جهاد اسلامی و همکاری با مقاومت» به  ۱۷ سال و چند ماه زندان محکوم شد اما در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به ۱۵ سال کاهش یافت. قرار بود وی در توافق آزاد سازی «شالیت» اسیر صهیونیست، از جمله اسیران مبادله شده باشد اما رژیم صهیونیستی این وعده را به بهانه اینکه توافق مذکور شامل او نمی‌شود، عملی نکرد.

* ۶۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی هستند

بنابر اعلام سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی شمار اسیران فلسطینی دربند در زندان های رژیم صهیونیستی 6500 نفر است. این سازمان در بیانیه‌ای مشترک با باشگاه اسیران فلسطینی و مرکز آمار فلسطین اعلام کرده «از میان این اسیران، 57  نفر زن و 300 نفر کودک هستند و شمار فلسطینی‌هایی هم که درحال حاضر بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، بالغ بر 500 تن است که در میان آنان 13 نماینده مجلس فلسطین نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha