جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رشیدیان استاندار خراسان

حوزه/ استاندار خراسان رضوی، حضور حداکثری در انتخابات را نماد دموکراسی خواند و گفت: انتخابات پیش رو باید مقوم و منسجم کننده تعاملات مردم باشد و علما اجازه ندهند کسی از مذهب و قومیت سوء استفاده کند

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، علیرضا رشیدیان، امروز در همایش «سفیر هدایت» که با حضور 800 نفر از روحانیون و علمای شیعه و سنی، در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد ، با بیان اینکه راهی جز وحدت نداریم، ابراز کردهمه مسلمانان می بایست حول محور قرآن، پیامبر(ص) و خاندان آن حضرت گردهم آیند.   

استاندار خراسان رضوی افزود: همه باید دوست، برابر و برادر باشند و در برابر امر به معروف و روش احسن در تعامل با یکدیگر وظیفه داریم.

رشیدیان با بیان اینکه همه مسئولیم و وظیفه داریم که بر پایه قانون اساسی کار کنیم و بر همان اساس برابر و بردارند، تصریح کرد: وحدت همان اهتمام نسبت به مشترکات و توجه به ضروریات و الزامات است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید به شاخصه های دینی قرآن، پیامبر(ص) و... اهتمام ورزند، گفت: اختلاف موجب سوء استفاده دشمنان می شود که عالمان  می بایست مانع اختلاف افکنی ها شوند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: پیام بعثت توجه به ظرایف و سنت های پیامبر(ص) است.

انتخابات؛ نماد مردم سالاری

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتخابات پیش رو باید مقوم و منسجم کننده تعاملات مردم باشد، مشارکت مردم را تداوم دهنده مردم سالاری عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: عالمان دین نقش بی بدیلی دارند و می توانند نسبت به حضور حداکثری که ملاک انتخابات و نشان دهنده دموکراسی است، اهتمام ورزند.

رشیدیان افزود: در شرایطی که جهان به دنبال «ایسم» های مادی و جدایی دین از سیاست و زندگی اجتماعی بود، نظام اسلامی به رهبری امام راحل حاکمیت دین را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق در انتخابات دانست و اظهار کرد: علما در تعامل مردم با یکدیگر به ویژه در مناطق تلفیقی و قومیتی اجازه ندهند کسی از موضوع مذهب و قومیت سوء استفاده کند.

رشیدیان توجه به مر قانون را نکته ای دیگر خواند و توصیه کرد: علما با معرفی شاخص ها و بدون بیان نام یک فرد، مردم را به سوی انتخاب اصلح هدایت کنند.

انتهای پیام/313/25

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha