جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طبق بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری روحانیت و علما متولیان نظام اسلامی به شمار می آیند.

حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به موضوع رابطه حوزه و نظام گفت: اندیشه های معصومین(ع) و ولایت فقیه، باید از طریق علما در جامعه اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) اگر روحانیت نباشد نظام اسلامی هم نخواهد بود، چرا که نظام  اسلامی در صورتی معنای درست خود را پیدا می کند که اسلام شناس و کارشناس دین به عنوان مجتهد امور جامعه را اجرا نماید.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: ارتباط بین روحانیت و نظام اسلامی به قدری مستحکم است که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است»،  یعنی همان اختیاراتی که رسول گرامی اسلام(ص) نسبت به جامعه داشتند، ولی فقیه نیز آن اختیارات را  دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که تغذیه فکری نظام اسلامی باید از طریق روحانیت و حوزه های علمیه با استفاده از کتاب و سنت محقق شود، ابراز داشت: ضعف وقوت نظام اسلامی به روحانیت نسبت داده می شود، بنابراین روحانیت باید جایگاه ویژه خود را همیشه بشناسد و در راستای خدمت به مردم و ملت قدم بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha