دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 414716
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
 اساتید مجمع عالی تفسیر

حوزه/ مراسم تجلیل از اساتید قرآن مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد قمی دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم درمراسم تجلیل از اساتید قرآن این مجمع که به مناسبت گرامیداشت روز معلم و مقام استاد برگزار شدگفت: روز معلم، روز بزرگی در تاریخ بشریت است؛ چرا که اولین معلم خداوند تبارک و تعالی و بعد ار آن انبیاء و اولیای الهی هستند و شما معلمان خیر و تفسیر قرآن، جایگاه بلندی در پیشگاه حضرت حق دارید و ما به سادگی نمی توانیم ارزش و کمال آن را درک کنیم.

وی در ادامه افزود: هیچکس نمی تواند معلم را تقدیر و تکریم کند، الا ذات حضرت حق که در آسمان ها به نیکی از او یاد می کند؛ شما معلمان، رسالت سنگینی بر دوش دارید، کسانی را تربیت می کنید که صدقه جاریه خواهند شد و افراد جامعه اسلامی را با قرآن تربیت خواهند کرد؛ لذا اگر بخواهیم وظیفه خود را انجام دهیم و یا تحولی را در جامعه اسلامی ایجاد کنیم، تنها راهکار آن، بازگشت به قرآن و تفسیر با بیان معصومین علیهم السلام می باشد.

وی در پایان افزود: ما باید قدردان معلمان خود باشیم و برای آنها دعا کنیم و درخواست خیر و علو درجات داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی از اعضای مجمع تفسیر حوزه نیز در ادامه این نشست گفت:برای فعالیت در عرصه فضای مجازی، باید زمینه سازی مناسب انجام شود، علمای قم محتوا را تولید کنند و با همکاری متخصیصن فضای مجازی، محتواها را به شیوه نوین عرضه کنند.

این استاد حوزه گفت: در عرصه علمی باید به صورت بین المللی و با توان بالا وارد شویم و  بدانیم که ما غنی ترین سرمایه ها را که گفتار اهل بیت(ع) است را در اختیار داریم، اما زبان گفتن آن را بخوبی نداریم.

گفتنی است: در ادامه از حجج الاسلام والمسلمین سید محمد باقر گلپایگانی. سید منظر حکیم، سید عباس کریمی، سید محمود طیب حسینی، سید محمد فاطمی ابهری، سید محمود ملکی اصفهانی، سید محمد باقر هاشمی طباطبایی، صادق اخوان، علی اکبر بابایی، عباس علی براتی، حسین بنیادی، عباس ظهیری،اکبر دهقان، سید محمد رضا علم الهدی، حسین علوی مهر، علی اصغر قرایتی، صالح قنادی، محمد مهدی گرجیان، محمد هادی مفتح و صبوری تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha