جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 416317
۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
مجله خلق

حوزه/ پنجاه و ششمین و پنجاه و هفتمن شماره دوماهنامه تربیتی- اخلاقی "خُلُق" (آذر تا اسفند ۹۵) از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

 به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این شماره از نشریه به مباحث اخلاقی مانند «حکایت صاحب دلان»، «نامه راهنما، آیت الله حسن زاده آملی»، «مصاحبه با آیت الله اسدالله جوادی»، «قطع ارتباط با خویشان»، «راهکارهایی برای کنترل خشم» و... پرداخته شده است.

در مطلبی که در خصوص قطع ارتباط با خویشان در این دوماهنامه، این گونه می خوانیم: قطع رحم و بریدن رابطه با خویشان نزدیک، مایه ویرانی شهرها، از هم پاشیدگی خانواده ها، فساد جامعه، افتادن ثروت به دست ستمکاران و از بین رفتن نسل بشر می گردد.

جوامع مادی و صنعتی، برخلاف تکنیک برتر خود که در خیلی از موارد و مراحل زندگی، موجبات راحتی انسان ها را فراهم آورده، اما از طرفی باعث از هم پاشیدگی عاطفه و روابط فامیلی، حتی پدر و مادر و فرزندان شده است. به ویژه جهان غرب که هر روز بدتر از دیروز، روابط و فرهنگ نیکی و احترام به نزدیکان را تضعیف و آن را با وسایل گوناگون مخصوصا وسایل ارتباط جمعی پیشرفته مانند اینترنت و ماهواره و مطبوعات خود که باید در راه پیشرفت و تکامل همه جانبه انسان ها و جوامع بشری بکار گرفته شوند-، از بین می برد و فقط به فکر منافع مادی خود می باشد. اما در فرهنگ آسمانی و الهی ما مسلمانان، ضمن تأکید بر پیشرفت در علم و صنعت، به روابط انسانی نیز اکیدا سفارش شده است.

 قطع رحم و رابطه عاطفى با بستگان نزديك، موقعى بد و نكوهيده است كه كدورت و اختلاف بر سر مسايل عادى زندگى باشد نه ارزش ‏هاى دينى؛ كه در اين صورت نه تنها مذموم نيست، بلكه ممكن است در مواردى لازم هم بوده و جزء وظايف اسلامى و دينى باشد. كه اين خود، بحث جداگانه‏ اى است. بى‏ رونقى زندگى، ويرانى شهرها و آبادى‏ ها، تهديد نسل بشر، محروميّت از لطف و رحمت حق تعالى، قساوت و سنگدلى انسان‏ها، نبود احساسات عاطفى و ضعف آنها، سلطه اشرار و ستمكاران، از هم‏پاشيدگى فاميل و خانواده‏ ها و آثار ديگرى كه از عوارض قطع رحم مى‏باشد، در آيات و روايات به عنوان كيفر اين عمل زشت و ناپسند بيان شده است. 

پنجاه و ششمین و پنجاه و هفتمن شماره دوماهنامه تربیتی- اخلاقی "خُلُق" به صاحب امتیازی؛ مؤسسه فرهنگی دارالهدی در 88 صفحه و با قیمت: 5000 تومان منتشر شده است.

دوماهنامه تربیتی-اخلاقی "خُلُق" در حوزه اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و مسائل تربیتی انتشار می یابد.

علاقه مندان برای تهیه این دوماه نامه می توانند به مرکز پخش آثار این مؤسسه به نشانی قم، خیابان صفائیه، بالاتر از کوچه ممتاز- پلاک ۷۰۰ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 3۷۷۳۷۴۲۹-۰۲۵ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha