چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اختر الواسع رئیس دانشگاه مولانا ابوالکلام آزاد هندوستان

حوزه/ پروفسور اختر الواسع گفت: قم شهری است که ضمن پیوند میان دین و دنیا، در پایه ریزی علوم انسانی اسلامی خدمات بزرگی را به جامعه اسلامی و بشری ارائه نموده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پروفسور اختر الواسع رئیس دانشگاه مولانا ابوالکلام آزاد هندوستان در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اجتماعی اقتصادی مسلمانان هندوستان، تصریح کرد:باید فعالیت های  تقریبی جامعه المصطفی در سراسر جهان، به پیروان مذاهب مختلف اسلامی معرفی شود، تا همه مسلمانان با ظرفیت بین المللی این نهاد اسلامی آشنا شوند.  

وی توجه به احیای زبان و ادبیات فارسی در سرزمین هند را یکی از اهداف سفر خود به ایران و بازدید از جامعه المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری جامعه المصطفی، مرکزی تخصصی به منظور ارائه و احیای زبان و ادبیات فارسی در هندوستان تأسیس کنیم.

رئیس دانشگاه مولانا ابوالکلام آزاد هند تجمیع علم و ایمان در شهر مقدس قم را از مهمترین دلایل حضور خود در این شهر عنوان کرد و اذعان داشت: شهر قم ضمن توجه به گفتگو میان مذاهب اسلامی و ادیان الهی، از افراط  و تفریط دینی و مذهبی مبرا بوده، نهضت دینی نابی را به جهانیان عرضه می کند.

پروفسور اختر الواسع در پایان، توجه به مباحث عرفانی را از مهمترین مولفه های اثرگذار در تعمیق ارتباطات میان مذاهب مختلف اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: قم شهری است که ضمن پیوند میان دین و دنیا، در پایه ریزی علوم انسانی اسلامی خدمات بزرگی را به جامعه اسلامی و بشری ارائه نموده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha