یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش در جهت تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر یکشنبه در دیدار دکتر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم ابراز داشت: از نهادهای فرهنگی قرآنی استان آذربایجان شرقی درخواست داریم برای عمل به این مطالبه مقام معظم رهبری و اقدام و برنامه ریزی در جهت تربیت سهمیه آذربایجان شرقی از ۱۰ میلیون حافظی که در کشور باید پرورش یابد، بیش از پیش تلاش کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های قرآنی استان آذربایجان شرقی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز نهادهای فرهنگی قرآنی را در رسیدن به این مهم حمایت کند.

امام جمعه تبریز همچنین تاکید کرد: بسیاری از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در انجام امور فرهنگی یکسان عمل می کنند که موازی کاری است که باید برای رسیدن به جایگاه بهتر در عرصه فرهنگ از موازی کاری اجتناب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه، عنوان کرد: متاسفانه میزان مطالعه در کشور و همچنین استان آذربایجان شرقی بسیار پایین است که باید برای افزایش سرانه مطالعه از طرق مختلف تلاش کنیم که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این راستا رسالت مهمی بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه البته آمار دقیقی نمی توان در این زمینه ارائه کرد، تصریح کرد:  نبود آمارهای صحیح و میدانی در حوزه فرهنگ نیز خود یک مشکل و معضلی در کشور ماست که همین امر خود موجب عدم برنامه ریزی صحیح خواهد شد.

امام جمعه تبریز در پایان به تاثیرگذاری فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: فضای مجازی باید مدیریت و ساماندهی شده و از فعالان زبده در این عرصه حمایت شود، در غیر این صورت شاهد تاثیر منفی این فضا در جامعه خواهیم بود که آسیب های فرهنگی و اجتماعی زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha