یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی

حوزه/ فعال فرهنگی استان یزد گفت: آنچه که از آن یگانه بانو می توان آموخت این است که حضور در اجتماع و رشد و تعالی با تدین و التزام عملی به دستورات دین تنافی ندارد و می توان در صحنه بود و اینقدر به مقامات و درجات عالی رسید که امام زمانه ات جان فدایت کند و همه شیعیعان با شفاعتت به بهشت بروند.

حجت الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها (روز دختر) و دهه کرامت با اشاره به اینکه دیدگاه اسلام به زن بسیار مترقی است، گفت: نگاه اسلام به زن دقیقا برعکس نگاه غرب به زن می باشد و زن در غرب کالا و وسیله ای برای کسب درآمد است.

وی افزود: آغاز دهه کرامت با تولد کریمه اهل بیت (س) و توجه به جایگاه رفیع آن مکرمه معظمه گویای این مطلب است که مقام، علو ، رتبه و رشد بالاتر از اینکه بنا به گفته امام صادق(ع)آن هم در دورانی که سالها بعد حضرت معصومه (س)، که تمام شیعیان با شفاعت آن بانوی مجلله به بهشت می روند.

این محقق حوزوی ادامه داد: ایشان در جایی که لازم بود در عرصه اجتماعی حاضر شد، پاسخ سوالات مردم را داد آن هم با عالی ترین رتبه عالمی تا آنجا که پدرش و امام زمانش جانش را فدایش کرد و در حقش فرمود: فداها ابوها.

حجت الاسلام نجم الهدی با بیان اینکه آن حضرت در زمانی که اقتضا داشت از منزلش بیرون آمد ، شهر به شهر و دیار به دیار برای دیدار امام زمانش سیر کرد و در راه حجت زمانه جان خود را به خطر انداخت ، اضافه کرد: آنچه که از آن یگانه بانو می توان آموخت این است که حضور در اجتماع و رشد و تعالی با تدین و التزام عملی به دستورات دین تنافی ندارد و می توان در صحنه بود و اینقدر به مقامات و درجات عالی رسید که امام زمانه ات جان فدایت کند و همه شیعیان با شفاعتت به بهشت بروند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دلداده امام زمان خویش بودند، گفت: حضرت معصومه(س) در تبعیت از ولی زمان خویش در رفتار و در ابراز علاقه، اسوه دختران و زنان مسلمان امروز و مطمئن‌ترین و بهترین الگو هستند، افزود: دختران امروزی نیز بایستی مانند حضرت معصومه(س) از ولی زمان خود تبعیت کنند.

وی به روایتی از امام صادق(ع)در خصوص حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و اظهار داشت: «إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ / خداوند حرمى دارد كه مكه است پيامبر حرمى دارد و آن مدينه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنيا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مى شوند . بحارالانوار(ط-بیروت) ج 57 ، ص 228 ، ح 59».

حجت الاسلام نجم الهدی با تاکید بر اینکه پدران و مادران با توجه به برهه حساسی که در آن هستیم باید توجه بسیار بیشتری به دختران خود داشته باشند ، گفت: امروزه با توجه به وجود شبکه های ماهواره ای ، اینترنت ، فضای مجازی و ... خیلی حساس است ، زیرا دشمنان از گذشته بدنبال انحراف خانواده ها و مخصوصا فرزندان آنها هستند و پدر و مادر بایستی نسبت به این مسئله دقت ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده دچار مشکلات جبران ناپذیر نشوند.

استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: بی شک سعادت، رشد و بالندگی نسل آینده به تربیت شایسته دختران امروز که مادران آینده خواهد بود اثر خواهد داشت، پس شایسته است علاوه بر خانواده ها ، مسئولین نیز برای پیشرفت علمی و اخلاقی دختران در جامعه کارهای مفیدی انجام دهند.

حجت الاسلام نجم الهدی در پایان با اشاره به اینکه در روایات بسیاری از ائمه (ع) پسران به عنوان نعمت یاد شده است، اظهار داشت: از دختران نیز به عنوان رحمت ياد شده است كه پدر و مادر به خاطر دختر از خداوند پاداش می گيرند و از موفقيت های يك خانواده تربيت و به خانه بخت فرستادن دختر و يا دختران صالح وشايسته می باشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha