جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تنفیذ حکم ریاست جمهوری

حوزه/ ائمه جمعه خراسان شمالی با تاکید بر این که مسئله اقتصاد و رسیدگی به وضع معیشت مردم مهم‌ترین نیاز امروز کشور است، تصریح کردند: دولتمردان با اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی و حرکت در مدار و محور اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور و مردم را برطرف کنند.

خبرگزاری «حوزه»- بجنورد/ تنی چند از ائمه جمعه شهرهای استان خراسان شمالی، همزمان با هفته دولت، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و دولت دوازدهم، اظهار داشتند: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ در فرمایشات خود 10 توصیه و 3 مطالبه را بیان کردند که مهم‌ترین آن‌ها حل مشکلات معیشتی و اشتغال بود و دولت دوازدهم باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشد.

لزوم رسیدگی به وضع معیشتی مردم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ به مسائل مهمی اشاره کردند که باید جزء اولویت‌های دولت دوازدهم قرار گیرد، گفت: نخستین تأکید مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشورمان بوده که بر همین اساس، تمام توان و دغدغه دولتمردان باید رفع مشکلات اقتصادی در کشور باشد.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم‌ترین مطالبات ملت ایران، مسئله اقتصاد، گرانی و اشتغال است، اظهار داشت: همه قوا به‌ویژه دولت و مجلس باید با تدوین و تصویب و اجرای برنامه‌های مدون در جهت رفع این مشکلات جامعه گام بردارند.

مردم وظیفه خود را انجام دادند، نوبت مسئولان است

حجت‌الاسلام‌ کوثری با تأکید بر این که مردم وظیفه خود را در قبال نظام اسلامی به بهترین نحو ممکن انجام دادند و اکنون نوبت مسئولان به ویژه دولتمردان است که به وظیفه خود عمل کنند، تصریح کرد: حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات دوازدهم دوره ریاست جمهوری عزت و اقتدار کشورمان را تقویت کرده است.

وی بیان داشت:  امروز مسئولان رسالت سنگینی در برابر این حرکت مهم مردم به عهده دارند، که مدیران و مسئولان کشور باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی تمام توان و تلاش خود را به‌کار گیرند.

مدیریت جهادی؛ راهکار توسعه و حل مشکلات کشور

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی قلی زاده، امام‌جمعه فاروج نیز با بیان این که تأکید رهبری مسئله اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل و اقدام به‌ جا بوده، یعنی نگاه به درون و بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جهت رشد اقتصادی و عدم وابستگی به بیگانگان و کشورهای خارجی که دولت باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وی، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تقویت تولید و ایجاد اشتغال به صورت عملی دانست و افزود: ما باید رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را در مسیر توسعه کشور همواره موردتوجه قرار داده و به آن جامه عمل بپوشانیم.

حجت‌الاسلام‌ قلی زاده تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های ملی ما با مدیریت جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، می‌تواند ما را به مرحله خودکفایی اقتصادی در همه عرصه‌ها رسانده و کشور را به غنای ملی برساند، تا بدون اعتنا به تحریم‌ها به پیش رویم.

صدای ملت را فقط 24 میلیون نفر ندانید

حجت‌الاسلام‌ قدیر محمدیان، امام‌ جمعه اسفراین نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: معظم له در فرمایشات خود 10 توصیه و سه مطالبه را بیان کردند و فرمودند که اتحاد ملت را مهم بشمارید و مراقب باشید که دو دستگی مضر در جامعه ایجاد نشود.

وی با بیان این که دولت دوازدهم بداند که 24 میلیون صدای تمام مردم ایران نیست، افزود: صدای ملت را فقط 24 میلیون ندانید، بلکه 16 میلیون دیگر نیز از همین جامعه و از همین ملت هستند که پای ارزش‌های انقلاب همچون کوهی استوار ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ محمدیان تصریح کرد: این مردم لیاقت یک زندگی مرفه، سالم و اسلامی را دارند و ما وامدار این مردم هستیم و باید برای رشد و تعالی نظام اسلامی و تقویت عزت و عظمت مرم بزرگ ایران  در مقابل دشمنان بایستیم و بهترین استفاده را از ظرفیت‌های درونی داشته باشیم.

هدف آمریکایی ها از نقض برجام تضعیف ملت ایران است

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی احمدزاده، امام‌جمعه مانه و سملقان نیز با بیان این که نباید امیدوار به برجام باشیم، چون از این ناحیه هیچ سودی عاید ملت بزرگ ایران اسلامی نخواهد شد، گفت: هدف آمریکایی‌ها از نقض برجام و تمدید یا ایجاد تحریم‌ها، تضعیف ملت ایران و از بین بردن حکومت اسلامی است و باید بدانیم که آن‌ها با اساس اسلام مشکل دارند.

وی با تأکید بر این که نباید کشور را در بخش‌های مختلف وابسته به بیرون کنیم، اظهار داشت: مسئله اقتصاد مقاومتی که مورد توجه و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید به‌طور جدی از سوی مسئولان و دولتمردان در دوره جدید اجرایی و محقق شود.

اقتصاد مقاومتی در حاشیه قرار نگیرد

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی احمدزاده با بیان این که مسئله اقتصاد مقاومتی نباید در حاشیه قرار گیرد، تصریح کرد: امروز یکی از بهترین راه‌های توسعه و پیشرفت کشورمان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که کشورمان از توانمندی و ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است که نباید از آن غافل شد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید ضمن شناسایی صحیح این ظرفیت‌ها در جهت بهره‌گیری مناسب آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

برقراری روابط بین‌الملل با حفظ منافع ملت ایران

حجت‌الاسلام‌ سید محمد موسوی، امام‌جمعه جاجرم با بیان این که ارتباط منطقی و دوسویه با کشورهای جهان که موردنظر مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهوری بود، باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، گفت: برقراری روابط بین‌الملل با حفظ منافع ملت ایران ضرورتی است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه عده‌ای در داخل همه مسائل کشور را به ارتباط به بیرون بسط می‌دهند که این کار صحیحی نیست، تصریح کرد: باید در عین ارتباط با دیگر کشورهای جهان، استقلال داخلی خود را نیز حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام‌ موسوی با تأکید بر این که ارتباط و تعامل با دیگر کشورها به معنای ذلت و سازش‌کاری نیست، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت و توسعه کشورمان در عرصه‌های مختلف استقلال ملت ایران است.

دولتمردان به مشکلات مردم توجه کنند

حجت‌الاسلام‌ تاتاری، امام‌جمعه گرمه نیز اظهار داشت: رهبر انقلاب سه جهت‌گیری مهم را بیان کردند و  باید سرلوحه کار رئیس‌جمهور باشد که شامل پرداختن به مشکلات و معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی در برابر سلطه‌طلبان به‌ویژه در برابر آمریکا می‌شود.

وی افزود: چیزی که در جای‌جای سخنان و موضع‌گیری‌های رهبری مهم است گره‌گشایی از کار مردم به شمار می‌رود؛ دشمنان می‌خواهند جمهوری اسلامی در انزوا باشد که برخلاف نظر آن‌ها باید در همه عرصه‌ها حضور پیدا کنیم، کسی که مسؤولیت می‌گیرد نباید تسلیم شود بلکه باید در برابر دشمنی و توطئه‌ها ایستادگی کند.

دولت نقدپذیر باشد

امام‌جمعه گرمه، امانت‌داری از امانت الهی مسئولیت، کار فراوان، استفاده از فرصت‌ها و اولویت‌بندی کارها و برنامه‌ها، عدالت، ریشه‌کن کردن فقر و فساد، حرکت بر اساس برنامه، حفظ اتحاد ملت و پرهیز از دو دستگی، پذیرش و تحمل انتقادها، حضور در میان مردم، بسنده نکردن به گزارش‌ها و دانستن قدر نیروهای انقلابی را از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم عنوان کرد.

وی با بیان این که عزت و اقتدار ملی مرهون حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: مردم همواره نقش اصلی تعیین‌کننده را ایفا می‌کنند و حضور و مشارکت حداکثری آنان، امیدواری دوستداران نظام و ناامیدی دشمنان را به دنبال دارد و باعث اقتدار جمهوری اسلامی می‌شود، لذا امیدواریم دولتمردان نیز به مشکلات مردم بیش‌ از پیش توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha