دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اسماعیل قبادی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان فاقد مسجد هستند و اگر می خواهیم به میانگین کشوری نزدیک تر شویم باید بیش از ۲ هزار مسجد دیگر در این خطه ساخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام اسماعیل، قبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مسجد، اظهار داشت: امروز اگر شهدایی همانند شهید محسن حججی نبودند باید در داخل کشور با گروهک های تروریستی مبارزه می کردیم، لذا اهمیت رشادت این عزیزان در تاریخ این مملکت ماندگار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه گروه های تروریستی هیچ نسبتی با اسلام ندارند، گفت: امیدواریم که این رشادتها باعث ریشه کن شدن ریشه تروریسم و جریان تکفیری در جهان شود تا دیگر شاهد از بین رفتن این همه بی گناه نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه پر اهمیت مساجد در جامعه اسلامی، گفت: مساجد در دین مبین اسلام جایگاه بسیار مهمی هم از نظر دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته و دارند.

حجت الاسلام قبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از همین مساجد سربرافراشت، بیان داشت: با توجه به اینکه مساجد محل تصمیم گیری های بزرگ و کلیدی در نظام و جامعه اسلامی هستند، باید بیشتر مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: باید اذعان کرد که در این چند سال اخیر کارکرد مساجد در سطح استان کرمانشاه ضعیف شده است که این رویه نیاز به بازنگری و کار فرهنگی بیشتری دارد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: البته عوامل بسیاری در تضعیف جایگاه مساجد در سطح استان و حتی کشور نقش دارند که یکی از مهمترین علل آن را می توان دغدغه بسیار مردم و نیز ماشینی شدن زندگی امروزه دانست. از سوی دیگر باید از مسئولان این گله را داشت که حضورشان در مساجد سطح استان کم تر از گذشته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر به دنبال فعال تر شدن نقش مساجد هستیم باید جاذبه های این مکان مقدس را برای نسل نوجوان و جوان بیشتر کرد.

وی در پایان، تعداد مساجد فعال  در سطح استان کرمانشاه را نزدیک به 900 مسجد اعلام کرد و گفت: بیش از 60 درصد روستاهای استان کرمانشاه فاقد مسجد هستند و اگر می خواهیم به میانگین کشوری نزدیک تر شویم باید بیش از 2 هزار مسجد دیگر در این خطه احداث شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha