شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدصالح مازنی

مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: امسال با تلاش های صورت گرفته ۳۱۹ اثر به جشنواره استانی علامه حلی در بوشهر ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، جلسه شورای استانی بررسی آثار ارائه شده به جشنواره علامه حلی، صبح امروز در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صالح مازنی در حاشیه برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: در روند برگزاری جشنواره علامه حلی پس از ارسال آثار و بررسی آن، شورای علمی استانی با حضور نماینده ای  از قم مجدداً آثار را ارزیابی می کند و همه آثار راه یافته به مرحله نهایی بررسی می شود.

مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: امروز هم این آثار با حضور مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران استان بوشهر با دقت مورد ارزیابی قرار گرفت و امتیازات لازم هم ارائه شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر دوره نهم جشنواره علامه حلی در سطح کشور و نیز در استان بوشهر برای دومین سال پیاپی در حال برگزاری است، همزمان نیز فراخوان برگزاری دهمین دوره جشنواره در سطح کشور و سومین جشنواره استانی در بوشهر نیز زده شده است از این رو طلاب می توانند در سامانه جشنواره علامه حلی ثبت نام کنند.

مهلت ثبت نام در جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام مازنی مهلت ثبت نام در جشنواره علامه حلی را تا 15 دی عنوان کرد و گفت: طلاب تا این تاریخ می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی به بیان آماری از آثار ارسال شده به جشنواره علامه حلی از استان بوشهر در دوره های اول و دوم پرداخت و گفت: در دوره اول مجموعاً 165 اثر به جشنواره ارسال شده که از این تعداد 90 اثر مربوط به برادران و 75 اثر مربوط به خواهران است و امسال با تلاش هایی که صورت گرفت، تعداد 319 اثر به جشنواره استانی علامه حلی در بوشهر ارسال شد و از این تعداد 102 اثر برای برادران و 217 اثر مربوط به خواهران است که رشد بسیار خوبی نسبت به دوره اول داشته است.

مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: از مجموع 319 اثر ارسال شده به جشنواره علامه حلی در استان بوشهر 21 اثر به مرحله شورای علمی این استان راه پیدا کردند که در صورت تایید در شورای سیاست گذاری کشوری، تایید نهایی خواهند شد.

افزایش کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره

وی با بیان این که کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره در دوره دوم نسبت به دوره اول افزایش یافته، گفت: آثار برگزیده در سطح استان به مرحله کشوری راه پیدا می کنند و در حال حاضر 26 دبیرخانه استانی در سطح کشور داریم.

حجت الاسلام مازنی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره علامه حلی را در هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: طلاب با شرکت در جشنواره علامه حلی دو بار(استانی و کشوری) قدرت رقابت دارند.

وی آموزش را یکی از راه های ارتقای کیفیت آثار عنوان کرد و بیان داشت: در راستای توسعه امر پژوهش باید هدف گذاری هایی صورت گیرد و برای توسعه آثار هم از لحاظ کمی و کیفی با برگزاری نشست های علمی و راه اندازی نشریات مدرسه ای برای تشویق طلاب به نوشتن حرکت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha