چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمدتقی جلیلی صفت

حوزه/ دبیر همایش ملی خواهران فعال عرصه فضای مجازی حوزه علمیه خواهران خبر از رونمایی جامع ترین و قوی ترین موتور جستجوگر اسلامی و بومی را در این همایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» محمدتقی جلیلی صفت ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قم، اظهارداشت: این موتور جستجوگر با بهره گیری از زیرساخت های بومی و محتوای اسلامی به همت مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران آماده شده است بطوریکه با توجه به اینکه هنوز در این خصوص اطلاع رسانی نشده است روزانه بیش از 700 نفر به این سامانه مراجعه و سوالات دینی خود را مورد پرسش قرار می دهند.

وی افزود: همکاری و تعامل با مرکز ملی پاسخگویی به شبهات، وب سایت های مراجع معظم تقلید، سایت تبیان و چندین پایگاه دینی معتبر علمی که حوزوی می باشند بخش اعظمی از محتوای این موتور جستجوگر را به خود اختصاص داده است.

جلیلی ادامه داد: ارائه رساله مراجع معظم تقلید و حتی بازسازی و احیای رساله بزرگانی همچون آیت الله العظمی بروجردی، مرعشی نجفی و سایر بزرگان از جمله دیگر فعالیت های این بخش می باشد تا کاربران را با انبوهی از پاسخ های جامع همراهی کند.

دبیر این همایش ملی با اشاره به قابلیت های دیگر این موتور جستجو گر، تصریح کرد: مشابه یاب یکی از امکانات مهم و ارزشمند این موتور جستجو است بطوریکه وقتی کاربری سوالی را مطرح می کند هر آنچه که به این سوال مرتبط باشد را برای کاربران به نمایش می گذارد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی دومین همایش فضای مجازی حوزه علمیه خواهران بیان اینکه این همایش دومین همایش در سطح ملی است گفت: امروز بحمدلله بیش از صد هزار طلبه در ۴۸۰ حوزه در شهرهای کوچک و بزرگ حضور دارند و این ظرفیت عظیم می‌‌تواند در خدمت فضای مجازی قرار گیرد به خصوص اینکه گستردگی آنان در سراسر کشور و نه فقط در شهر خاصی است.

وی با بیان اینکه با ایجاد شبکه‌های اجتماعی، افراد فارغ از نقش خود در کنار هم دارای هویت هستند تصریح کرد: باید هویت طلاب در فضای مجازی با بستر مناسب فضای مجازی مورد تاکید قرار گیرد و وقتی این هویت طلبه در فضای مجازی به عنوان یک نهاد مرجع تعریف شد باید تخصص‌های او نیز تعریف شده باشد تا ارتباط میان او و مردم برقرار شود.

دبیر همایش ادامه داد: تاکنون 755 اثر ویژه همایش از سوی خواهران طلبه فعال در این عرصه به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 46 درصد از طریق وبلاگ کوثر نت، 25 درصد از طریق لینک مستقیم ، 18 درصد کوتاه نوشت و 10 درصد نیز از طریق وبسایت به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

جلیلی بیان داشت: بنای ما و اولویت ما ایجاد شبکه اجتماعی اختصاصی حوزه خواهران و کانال صوتی و تصویری برای طلاب و استادان است تا مردم بدانند یک صفحه اجتماعی، صفحه متعلق به یک استاد حوزه است.

وی عنوان کرد: امرزو بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه کوثرنت فعال هستند و بیش از شش هزار وبلاگ فعال داریم و بیش از ۶۰۰ کتاب نیز برای مهارت‌آموزی توزیع شده است و در اجلاسیه در راستای تصحیح و بهبود مسیر تدبیر و چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این موتور، جامع‌ترین موتور جست‌وجوی دینی به نشانی www.aminsearch.com است تصریح کرد: محتوای رساله‌های عملیه برخی از مراجع، هوشمندی موتور جست و جو و دیتای قابل اعتماد همچنین تشخیص اصطلاحات دینی و بروز شدن مستمر از ویژگی‌های این موتور است.

لازم به ذکر است ، این موتور جستجوگر دینی در همایشی که روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور در حوزه خواهران برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha