دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ با اینکه ما مجاز نیستیم آبرو، جان، ثروت و جسم خود را در هر راهی هزینه کنیم، ولی پای دستگاه سیدالشهدا و اهل‌بیت(ع) نباید خود را به حساب آوریم و می‌توانیم تمام زندگی خود را در این راه بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات با اشاره به مسئله اختیار انسان گفت: انسان‌ها با اینکه اختیار دارند ولی حداقل در چهار مورد اجازه استفاده از اختیار خود را ندارند.

وی بیان کرد: اولین مسئله‌ای که ما مجاز نیستیم از اختیارمان استفاده کنیم مسئله تصرف در آبروی خویشتن است.

استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) فرمودند «خدای متعال اختیار همه‌چیز را به مؤمن داده است مگر اینکه کاری کند که آبرویش لکه‌دار شود.»

وی تصریح کرد: اگر کسی با دست خود کاری کند که آبرو و عزتش لکه دار شود روز قیامت مسئول خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری با بیان اینکه دومین موردی که مجاز نیستیم از اختیار خود استفاده کنیم مسئله جان است گفت: ما مالک جان خود نیستیم و اگر کسی خودکشی کند در قیامت مسئول خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سومین موردی که نمی‌توانیم از اختیار خود استفاده کنیم ضرر زدن به جسم است افزود: اهل‌بیت(ع) در روایت‌های مختلف به‌شدت مذمت کرده‌اند کسانی را که به جسم خود ضرر می‌زنند.

سخنران این مراسم چهارمین مورد که مجاز به استفاده از اختیار نیستیم را ثروت عنوان کرد و گفت: ثروتی که خداوند به ما داده است باید در راهش مصرف شود و ما مجاز نیستیم در هر راهی آن را مصرف کنیم.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) فرموده‌اند شما قدم از قدم بر‌نمی‌دارید مگر اینکه از این چهار مورد از شما سؤال شود.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری گفت: با اینکه ما مجاز نیستیم این چهار مورد را در هر راهی هزینه کنیم، ولی پای دستگاه سیدالشهدا و اهل بیت(ع) نباید خود را به حساب آوریم و می‌توانیم تمام زندگی خود را در این راه بدهیم.

وی با بیان اینکه عده زیادی بودند که در تاریخ اسلام همه چیز خود را در راه اسلام گذاشتند افزود: بعضی افراد بودند که آبروی خودشان را دادند که گردی روی اسم اهل‌بیت(ع) ننشیند.

استاد حوزه با بیان اینکه بهترین راه مصرف آبرو، مصرف آن در راه اهل بیت(ع) است گفت: اگر پای اهل بیت(ع) در میان باشد آبروی ما ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سفارش شده است که از ثروت خود در راه اهل بیت(ع) هزینه کنید بیان کرد: ثروتی که قرار باشد اهل بیت(ع) در آن شریک نباشند ارزشی ندارد؛ اگر شما اهل بیت(ع) را در اموالتان شریک کنید در کسب درآمد هم حواس خود را جمع خواهید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری گفت: هزینه کردن برای سیدالشهدا (ع)و گرفتن روضه در خانه برکات بسیاری دارد و بیماری‌های روحی و روانی و جسمی را رفع می‌کند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha