یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهدوی پور

حوزه/رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به اهمیت قرآن و زندگی قرآنی با توجه به منویات مقام معظم رهبری گفت: تحقق جامعه قرآنی نیازمند یک کار فراگیر شبانه‌روزی است و تمام تلاش ما این است که به حول و قوه الهی، هم جایگاه علمی و قرآنی دانشجویان رشد یابد تا بتوانند برای دنیای امروز و فردا تولید علم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشکده علوم قرآنی بجنورد اظهار داشت: قرآن کتابی است که در آن معارف الهی متجلی شده است و بهره‌گیری از این معارف نیازمند مطالعات گسترده در این‌باره است.

وی افزود: دانشکده علوم قرآنی بجنورد فرصت خوبی را برای بررسی و استفاده از این منبع معرفت را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به اهمیت قرآن و زندگی قرآنی و جامعه قرآنی با توجه به منویات مقام معظم رهبری گفت: جامعه قرآنی نیازمند یک کار فراگیر شبانه‌روزی است و تمام تلاش ما این است که به حول و قوه الهی، هم جایگاه علمی و قرآنی دانشجویان رشد یابد تا بتوانند برای دنیای امروز و فردا تولید علم کنند.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ترویج اندیشه‌های اسلامی در دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علوم قرآنی فرصت مناسبی را برای تبیین و توسعه معارف اسلامی فراهم کرده است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در ادامه با بیان اینکه امسال 60 دانشجوی جدید در دانشکده علوم قرآنی پذیرفته شدند، تصریح  کرد: از سال 86 تاکنون در ده دوره پذیرش دانشجو، درمجموع 300دانشجو شامل 160 خواهر و 140 برادر پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه 70 عضو هیئت‌علمی و استاد مدعو در مقطع کارشناسی این دانشکده، تدریس دروس را بر عهده دارند، گفت: دانشجویان این دانشکده در چهار رشته شامل؛ تفسیر قرآن کریم، تربیت‌معلم قرآن کریم، علوم و معارف قرآن کریم، علوم قرآن و حدیث دانشجو تحصیل می‌کنند

حجت‌الاسلام مهدوی پور خاطرنشان کرد: دانشکده علوم قرآنی بجنورد زیرمجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه است که از سال 86 فعالیت خود را در این استان با پذیرش دانشجو آغاز کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha