دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نشست ستاد همکاری ها

حوزه/نمایندگان مراکز حوزوی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خواستار همت جدی تر مراکز و موسسات همسو به منظور برداشتن گام های بلند و جدی تر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست نمایندگان اعضای شورای سیاستگذاری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به منظور بررسی نحوه برگزاری نشست سالانه این ستاد در محل دبیر خانه قم برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از همراهی های حوزه و نهادهای مربوطه در تقویت ستاد همکارها روند رو به رشد حضور حوزویان در تربیت دانش آموزان را امید بخش و قابل توجه دانست.

وی از نمایندگان نهاد های حوزوی خواست به منظور اثر گذاری اجلاس سالانه پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص برنامه های گذشته و نیز نحوه حضور در برنامه جاری را رصد و ارزیابی نمایند .

در ادامه علی رضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و در دستور کار اظهارداشت: ستاد در حال حاضر با سه عنوان برنامه و 24 ریز موضوع فعالیت خود را در 14 حوزه ستادی انجام می دهند.

سند چشم انداز ستاد همکاریها تدوین می شود

وی در خصوص تدوین سند چشم انداز افزود: این سند در حال آماده سازی است و تاکنون نیمی از راه را پیموده ایم، ولی در این مسیر باید حمایت های جدی تری را از سوی دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش داشته باشیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری ها ادامه داد: اعزام مبلغ به 3500 مدرسه در سال گذشته و پیش بینی اعزام 4000 هزار مبلغ در سال جاری از جمله اقدامات و برنامه های ستاد می باشد

وی به دیدار بیش از 250 هزار دانش آموز با علما و مراجع معظم تقلید اشاره کرد و گفت: آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معارف دینی، سیره علما از جمله اهداف این دیدارها می باشد که با استقبال خوبی مواجه شده است.

رحیمی بیان داشت: پیگیری راه اندازی یکصد مدرسه معارفی درکشور از دیگر برنامه های در حال پیگیری ستاد می باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه ضمن تشکر از فعالیت های ستاد همکاریها، گفت: در عرصه همکاری بین این دو نهاد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و فاصله داریم.

وی با اشاره به این که بیشتر اوقات مفید دانش آموزان در مدارس سپری می‌شود، افزود:  اگر قرار است که انقلاب باقی بماند، باید حوزه و آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان را دریابند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با ارائه پیشنهاد کمیته علمی مشترک حوزه و آموزش و پرورش، گفت: در برخی از موضوعات باید مطالعات بیشتری صورت گیرد. برخی از طرح‌ها اجرایی شده و برخی دیگر به پایان رسیده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام کمالی در سخنانی اظهارداشت: باید مباحث مربوط به تبلیغ و امر اعزام مبلغ را به صورت تخصصی و ویژه تر مورد توجه قرار داد.

وی ضمن ارائه چندین پیشنهاد برای فصلنامه حلقه وصل بیان داشت: باید در خصوص پیگیری مصوبات و نتایج آن گزارش ها در این نشریه منتشر شود، در خصوص ارائه خدمات و فعالیت های پژوهشی در این نشریه به عنوان حلقه مفقوده می باشد.

در ادامه حجت الاسلام رفیعی، مدیرکل پژوهش حوزه های علمیه گفت: برپایی نشست ها و کمیته های ستاد همکاریها اقدام ارزشمندی است و باید مصوبات این کمیته ها به سمع و نظر اعضای حاضر در ستاد برسد و جلسات پیگیری به منظور اجرای و تصویب مصوبات تشکیل شود.

حجت الاسلام صادقی نماینده جامعه المصطفی (ص) در این نشست به کم رنگ بودن مباحث بین المللی اشاره کرد و افزود: اینکه جامعه المصطفی (ص) به عنوان یکی از اعضای حاضر در نشست در جلسات حاضر می شود، بدون تردید تقویت بعد بین المللی فعالیت های ستاد می باشد، لذا خواهمشندیم در نشست ها ، همایش ها و کنگره ها نسبت به این مساله توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha