دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محیی الدین عفیفی

حوزه/ محیی الدین عفیفی دبیر کل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر در پاسخ به منتقدان نقش این مجمع و گسترش کمیته های فتوا به ویژه تجربه باجه های فتوا که در مترو راه اندازی شده بود و کارش به پایان رسید، گفت: مجمع پژوهش های اسلامی با کسی ضد نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، محیی الدین عفیفی دبیر کل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر در پاسخ به منتقدین، نقش این مجمع و گسترش کمیته های فتوا به ویژه تجربه باجه های فتوا که در مترو راه اندازی شده بود و کارش به پایان رسید، گفت: مجمع پژوهش های اسلامی با کسی ضد نیست.

عفیفی افزود: به کسانی که از عملکرد مجمع پژوهش اسلامی انتقاد می کنند می گویم، مجمع با کسی ضد نیست و همه هم وطن هستیم و از نقش حکومت در مقابله با تروریسم حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: ما در ابعاد تبلیغ و آگاهی دادن تلاش می کنیم و این ممکن نیست که الازهر در ردیف جریان های افراطی یا کسانی که برنامه های سیاسی دارند قرار گیرد. ما در الازهر دیدگاهی داریم که از طریق آن برای ارائه تفکر میانه و روشن تلاش می کنیم.

عضو الازهر اشاره کرد: این مجمع به نقش خود در آگاه سازی و نشر تفکر میانه ایمان دارد و با ایمان به این نقش، کمیته های فتوا تأسیس کردیم و در برابر هیچ نقدی تسلیم نخواهیم شد.

وی افزود: ما این تجربه را در تمامی مناطق مصر گسترش می دهیم و به اهمیت روشنفکری و اهمیت تربیت مبلغینی که وظیفه تبلیغ را به عهده می گیرند، ایمان داریم.

شایان ذکر است که طرح تبلیغ در مترو و اختصاص باجه هایی به پاسخ به مسائل دینی با انتقادات مردم رو به رو شده، به گونه ای که برخی گفته اند با وجود اینترنت و تکنولوژی نیازی به باجه فتوا نیست یا برخی گفتند در این باجه به سوالاتی پاسخ می دهند که مورد نیاز مردم نیست. بعضی دیگر گفتند با این کار می خواهند به مردم بفهمانند که اسلام دین دشواری است و  تنها آنان می توانند دین را ارائه دهند.

گروه دیگر مبارزه با گروه هایی که دین را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به انحراف می کشند را مهم تر دانسته و خواستار اتحاد و هماهنگی میان الازهر،‌ وزارت اوقاف و دار الفتوا شده تا بتوانند در جامعه توازن ایجاد کنند واسلام معتدل را ارائه دهند. همچنین خواستار راه اندازی شبکه های ماهواره ای به زبان عربی انگلیسی به جای باجه های فتوا شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha