چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
هفته وحدت در کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر، وحدت را ضروري‌ترين نياز جهان اسلام دانست و گفت: تمام مصيبت‌هاي جهان اسلام محصول تفرقه و اختلاف است كه بايد مسلمانان بيشتر توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در این شهرستان برگزار شد، راه رسيدن به وحدت اسلامي را تبعيت از معارف الهی، آرمان‌هاي پيامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) دانست و افزود: متأسفانه امروز جامعه اسلامی از این آرمان ها و ارزش الهی فاصله گرفته است.

وی، تنها راه موفقيت و پيروزي مسلمانان در برابر دشمنان اسلام را حفظ وحدت بين آنان دانست و گفت: براي رسيدن به وحدت، اختلاف نظر های سطحی بايد كنار گذاشته شود و مذاهب اسلامي بايد به مقدسات يكديگر احترام گذاشته و با هم جبهه مشترك تشكيل دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت و يگانگي از اصول مسلم سياسي و اعتقادي مسلمانان است، خاطرنشان کرد: وضعيت كنوني مسلمانان در سراسر جهان نشان‌دهنده آن است كه بايد وحدت واقعي در جهان اسلام تحقق پيدا كند.

حجت الاسلام خوبانی حفظ وحدت را يكي از واجبات دين اسلام دانست و تصريح كرد: امروز وحدت و همبستگی امت اسلامی تنها راه حفظ دین و ارزش های اسلامی در جامعه است.

وی، فتنه‌هاي استكبار جهاني را مهم‌ترين عامل تفرقه بين مسلمانان دانست و گفت: عوامل استكبار جهاني تلاش مي‌كنند كه با هر شيوه‌اي بين مسلمانان اختلاف بيندازند چرا كه آنها به خوبي مي‌دانند كه وحدت مسلمانان رمز پيروزي آنها است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر همچنین، وحدت را ضروري‌ترين نياز جهان اسلام دانست و گفت: تمام مصيبت‌هاي جهان اسلام محصول تفرقه و اختلاف است كه بايد مسلمانان بيشتر توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اين كه پيامبر(ص) يكپارچگي، تعامل و وحدت را به جهان بشري هديه كرد، اظهار داشت: تمام احكام دين مبين اسلام بر مبناي وحدت و همدلي تعريف شده است كه بايد بيشتر توجه كرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه شيعه و سني مشتركات زيادي مثل اعتقاد به توحيد و يگانگي خدا، كعبه و قبله واحد، كتاب واحد، پيغمبر واحد دارند كه باید بر اين مشتركات تكيه كنند، افزود: شيعيان و اهل سنت بايد از پرداختن به موضوعات و مسائلي كه موجب تفرقه مي‌شود خوداري كنند.

وی به اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت و همبستگی در جهان است، گفت: نام‌گذاري هفته وحدت اقدام سنجيده و عالمانه‌اي بود كه امام راحل براي خنثي کردن توطئه‌هاي دشمن آن‌را عملي كردد و همگان وظيفه داريم در راستاي اعتلاي اين ابتكار برگرفته از متن دين تلاش كنيم.

حجت الاسلام خوبانی وحدت را بهترين اقدام براي مقابله با تهديدات دشمن دانست و تصريح كرد: حفظ وحدت وظيفه هر مسلمان است، دشمن تنها از راه تفرقه‌افكني مي‌توانند بر جوامع اسلامي ضربه وارد كند بنابراين‌ همگان بايد آگاهانه و هوشيارانه از وحدت حاكم بر جامعه اسلامي مراقبت كنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نقاط مشترک مذاهب اسلامی زیاد است که در رأس آنها توحید خداوند و سپس نبوت پیامبر اکرم(ص) قرار دارد، به همین دلیل این ایام با توجه به ولادت نبی مکرم اسلام(ص) بهترین فرصت برای وحدت مسلمین است.

وی افزود: هفته وحدت نوری بود که از طرف خداوند به قلب امام راحل نازل شد و ایشان این هفته را برای مقابله با استکبار جهانی پایه‌گذاری کرد و به یقین همزیستی مسالمت آمیز در سایه دستورات و سنت پیغمبر اسلام(ص) می‌تواند فتنه ها و توطئه‌های دشمنان اسلام برای تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان را خنثی کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به سعی و تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و تنش میان شیعه و سنی، بیان کرد: به لطف خدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیداری مردم کشور، این توطئه‌ها راه به جایی نبرده و در نهایت منجر به اتحاد بیشتر مردم شده اس.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha