شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی وحدت را پیام و ندای المصطفی برشمرد و گفت: در مسئله وحدت، ما به دور از افراط و تفریط، در کنار صیانت از هویت اهل‌بیتی(ع)، نگاهی کلان به جهان اسلام و امت واحده داریم و هفته وحدت نیز بیانگر همین مسئله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی، در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید دانشگاه مجازی المصطفی که عصر امروز در این دانشگاه مجازی برگزار شد، با تبریک ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و نیز آغاز هفته وحدت، اقدامات ارزشمند و پرخیر و برکت کارکنان، مدیران، معاونان، استادان، گروه های علمی و ... این دانشگاه را شایسته تقدیر دانست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در ادامه با اشاره به ویژگی های متعدد پیامبر گرامی اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبرعظیم الشأن اسلام(ص) دارای ویژگی های شخصیتی متعدد و جذابی بودند و سیمای تابناک و پرفروغ آن حضرت به بهترین شکل توسط امیرالمؤمنین(ع) به ویژه در فرازهای نهج البلاغه ترسیم شده است.

وی، یکی از ویژگی های ستودنی پیامبر اسلام(ص) را اقدامات راهبردی و بن‌بست‌شکن و نیز آینده نگری ایشان خواند و ابراز داشت: امروز ما در عصری هستیم که می‌توان با به کار گرفتن ابزارهای گوناگون، پیام خود را به سادگی در سراسر جهان منعکس کنیم؛ اما پیامبر گرامی اسلام برای آنکه رسالت و پیام الهی ایشان در شبه جزیره عرب محبوس نماند، با وجود موانع فراوانی که هر کدام می‌توانست رسالت ایشان را متوقف کند، متحمل سختی های فراوانی شد.

آیت الله اعرافی، ادامه داد: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، حتی طی سه سالی که در شعب ابیطالب محصور بوده و در نهایت مضیقه و تنگنای بی نظیری به سر می بردند، در همان زمان نیز به دنبال صدور پیام الهی بود تا اگر حتی این پیام الهی در جزیره العرب محبوس و مدفون شد، به شکلی در اقصی نقاط عالم انعکاس یابد.

وی، آماده سازی مدینه برای پذیرش اسلام و انتقال هسته اسلام از مکه به مدینه را یکی دیگر از نشانه های تدبیر و آیندنگری پیامبر اسلام(ص) دانست و ابراز داشت: حکمت، ابتکارات و تلاش بی‌وقفه حضرت محمد(ص) در کمتر از ربع قرن پس از آغاز رسالت موجب شد، در پایان عمر شریف آن حضرت، پیام اسلام در سراسر جهان انعکاس یابد.

مدیر حوزه های علمیه، نگاه راهبردی و آینده نگر پیامبر(ص) را برای حوزویان درس آموز دانست و تأکید کرد: دانشگاه مجازی، جامعه المصطفی و هر کسی که علاقه مندی دینی و حوزوی دارد، باید این عزم و نگاه را سرلوحه کار خود قرار دهد. وظیفه ما اننقال پیام حیات بخش و احیاکننده فکر و حیات جامعه بشری است و در این مسیر باید از پیامبر(ص) و ائمه(ع) که از هر فرصتی نهایت بهره را می بردند، الگو گرفته و عزم و اراده خود را بر این اساس تنظیم کنیم.

وی، وحدت را پیام و ندای المصطفی خواند و ابراز داشت: در مسئله وحدت، ما به دور از افراط و تفریط، در کنار صیانت از هویت اهل‌بیتی خود، نگاهی کلان به جهان اسلام و امت واحده داریم و هفته وحدت نیز بیانگر همین مسئله است.

رئیس المصطفی، در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به قدم های بزرگی که توسط دانشگاه مجازی المصطفی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی و دانشگاه مجازی باید تمام جمعیت بشر و نسل های آینده را مخاطب خود بداند و تنوع رشته ای، ملیتی، جنسیتی، دینی و مذهبی، زبانی و ... را در  دوره ها و شیوه های آموزشی خود لحاظ کند. با این نگاه، افق های بی‌کرانی در برابر جامعه المصطفی و به ویژه بخش آموزش های مجازی المصطفی گشوده می‌شود.

آیت الله اعرافی، در پایان سخنان خود با بیان توصیه هایی خطاب به مسئولان و کارکنان دانشگاه مجازی المصطفی، بازآفرینی ذخایر ارزشمند علمی و آموزشی المصطفی در فضای مجازی را از وظایف مهم این دانشگاه دانست و افزود: یکی از مهم ترین آسیب های کار در فضای مجازی، پیچیدگی های آن در مسائل تربیتی و فرهنگی است که نیازمند ابتکار و تلاش بیشتر در کنار فعالیت های در حال انجام است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha