پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نکوداشت آیت الله سلیمانی

مراسم نکوداشت چهار دهه خدمات درخشان و تأثیرگذار استاد پیشکسوت حوزه مازندران و گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴ شهید روحانی و شهید گمنام مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، با حضور علما و روحانیان، در این مدرسه برگزار شد.

به گزارشخبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم نکوداشت چهار دهه خدمات درخشان و تأثیرگذار حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی کوتنایی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴ شهید روحانی و شهید گمنام مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، صبح امروز با حضور علما و روحانیان، در این مدرسه علمیه آغاز شد.

براساس این گزارش، در این مراسم آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر حوزه علمیه استان، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور، ائمه جمعه استان، مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه مازندران حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دبیر این نکوداشت، گفت: حوزه علمیه کوتنای قائمشهر از جمله حوزه هایی است که از مصادیق حوزه انقلابی محسوب می شود؛ یعنی مولفه ها و شاخصه های حوزه انقلابی در آن وجود دارد.

وی در بیان شخصیت علمی و فقهی و چهار دهه خدمات ماندگار موسس مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، افزود: اولا بنیانگذار این حوزه شخصیتی است که دو مکتب علمی نجف و قم را درک کرده و انصافا در تعلیم و تربیت شاگردانش از هنر ویژه ای برخوردار است و ثانیا دانش آموختگان این حوزه هم اکنون در سنگرها وعرصه های مختلف در داخل و خارج کشور مشغول خدمت هستند و در راستای تنویر افکار جامعه به ویژه نسل جوان این حوزه گام های مثبتی بر می دارد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر گفت: تقدیم 57 شهید در یک حوزه آن هم در یک روستای حاشیه شهر خود گواه صادقی است که طلابی که از این حوزه برخاستند در دو سنگر علم و مدیریت و جهاد و شهادت درخدمت نظام اسلامی بوده و هستند.

دیدار اعضای کمیته برگزاری مراسم با مراجع عظام تقلید و علما

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا در این مراسم با اشاره به این که کمیته برگزاری این مراسم از ماه ها قبل از سوی برخی دوستداران و شاگردان ایشان تشکیل شد، گفت: تلاش های بسیاری از سوی این کمیته به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم انجام شد.

وی به دیدار اعضای کمیته برگزاری مراسم با مراجع عظام تقلید و علما اشاره کرد و افزود: حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و جوادی آملی برای این مراسم پیام تصویری ارسال کردند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با بیان این که ایشان عمر بابرکتشان را در راه ترویج و تعلیم معارف الهی اهل بیت(ع) سپری کردند، گفت: تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) از جمله یکی از خدمات ماندگار این عالم وارسته در چهار دهه اخیر بوده است.

وی با بیان این که تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) منشأ خدمات علمی و فرهنگی مؤثری در منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: وجود چنین شخصیت بزرگی به طور حتم عامل رشد و تعالی جامعه بوده است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که حوزه علمیه امام صادق(ع) در هشت سال دفاع مقدس ۵۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان داشت: این شهدای گرانقدر نیز پرورش یافتگان حوزه علمیه امام صادق(ع) بودند که تحت اشراف این استاد خدوم مدیریت شده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا در حال حاضر یکی از مدارس علمیه موفق و اثرگذار استان مازندران به شمار می رود، خاطرنشان کرد: تحصیل طلاب در چهار سطح علمی نشان از جایگاه علمی این مرکز آموزشی در استان دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید براین که استاد سلیمانی در چهار دهه اخیر خدمات ارزشمندی برای رشد و تعالی اسلام و انقلاب ارائه کردند، گفت: پرورش و تربیت هزاران طلبه موفق برای نظام اسلامی تنها گوشه ای از خدمات ارزشمند این عالم وارسته بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha