شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سفارت آلمان به «بیت المقدس» نقل مکان نخواهد کرد

حوزه/ زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان طی سخنانی اعلام کرد، کشور آلمان قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به شهر بیت المقدس «اورشلیم» در سرزمین های اشغالی نقل مکان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، این کشور قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به شهر بیت المقدس «اورشلیم» در سرزمین های اشغالی نقل مکان دهد.

زیگمار گابریل روز چهارشنبه در یک همایش بین المللی با عنوان «موسسه مطالعات امنیت ملی» در سرزمین های اشغالی گفت: ما مشتاقانه در انتظار روزی هستیم که بتوانیم چنین کاری را انجام بدهیم اما اجازه دهید اضافه کنم تا زمان دستیابی به یک راه حل دو دولت میان اسرائیل و فلسطین، سفارت آلمان در شهر «تل آویو» باقی خواهد ماند. و هیچ راه میانبری برای حل این مسئله وجود ندارد.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به رغم مخالفت های  گسترده در سرتاسر جهان به ویژه از سوی کشورهای  اسلامی، در دسامبر سال گذشته میلادی به طور رسمی «بیت المقدس» را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و اعلام کرد که به  زودی سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس نقل مکان خواهد کرد.

شهر قدس در مرکز مناقشات در سرزمین های اشغالی قرار دارد و فلسطینیان امیدوارند «بیت المقدس شرقی»ر ا که از سال 1967 تاکنون به صورت غیرقانونی به اشغال نظامیان اسرائیلی درآمده به عنوان پایتخت آینده فلسیطین تعیین کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha