سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تخفیف برای عرب زبان ها در موزه ایتالیایی، خشم اسلام هراسان را برانگیخت

حوزه/ فدریکو مولیکون سخنگوی حزب راست افراطی برادران ایتالیا امتیاز داده شده به سخنرانان عربی زبان را «ضدایتالیایی» دانسته و مدیر این موزه را که قصد داشته رابطه بهتری با اقلیت های مذهبی داشته باشد تهدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، اعضای حزب راست افراطی در ایتالیا نسبت به تخفیف داده شده به سخنرانان عربی زبان در موزه مصری در شهر تورینو واقع در شمال ایتالیا اعتراض کرده و این اقدام را «ضدایتالیایی» خطاب کرده است.

فدریکو مولیکون سخنگوی حزب راست افراطی برادران ایتالیا روز گذشته، امتیاز داده شده به سخنرانان عربی زبان را «ضدایتالیایی» دانسته و مدیر این موزه را تهدید کرد.

روز جمعه رهبر این حزب تجمعی جلوی موزه مصری برگزار کرده و مدیر این موزه را «تبعیض علیه ایتالیایی ها» و «توجه به یک دین غیر از مسیحیت» متهم ساخت!

کریستین گرکو مدیر موزه این اقدام را تلاش برای ایجاد رابطه با اقلیت های مذهبی و به وجود آوردن یک رابطه فرهنگی با مجموعه موزه دانسته است.

در این میان داریو فرانسسچینی، وزیر فرهنگ ایتالیا از حزب دموکرات چپ مرکزی روز دوشنبه در توییتر خود، از مدیر این  موزه دفاع کرده و وی را فردی صالح و مستقل با تجربه بین المللی خوانده است.

گفتنی است حزب برادران ایتالیا یک حزب راست گرا و هم پیمان سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا می باشد که به نظر می رسد اخیرا در ایتالیا طرفدارانی پیدا کرده است. این حزب ریشه های نئونازیستی دارد و موضع اسلام هراسانه و ضدمهاجرتی گرفته است.

شهر تورینو بیشترین جمعیت مهاجران در ایتالیا را دارد که 5 هزار تن از آنان را ساکنان مصری تبار تشکیل می دهند. موزه مصری آن دومین موزه مصری بزرگ جهان پس از قاهره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha