دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اعرافی امروز در دیدار تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم

حوزه/ آحاد مردم وظیفه شرعی، ملی و انقلابی دارند که از محیط زیست حفاظت کنند و صیانت از محیط زیست و منابع آبی یک اولویت مهم است چرا که اگر به این مسائل مهم به درستی توجه نشود کشور و انقلاب در معرض آسیب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم و هیات همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه شهر مقدس قم گفت: قم تفاوت اساسی با سایر قسمت ها در کشور دارد و هر اداره کل در قم،  باید علاوه بر نقش استانی، یک نقش ملی و حتی فراملی نیز برای خود ببیند.

وی افزود: محیط زیست یکی از مسائل مهم و اساسی بشر امروز است و همه دنیا با آن درگیر است و در باب محیط زیست کارعلمی فراوان لازم است که باید در این بخش دانشگاه های ما فعال تر از قبل وارد این عرصه شوند چرا که متاسفانه در این قسمت ما ضعف های اساسی داریم و در بخش دینی و فرهنگی طبعاً حوزه های علمیه باید ورود جدی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به عرصه های فرهنگی و دینی ای که در باب محیط زیست متصور است، خاطر نشان ساخت: در چهار محور «فلسفه محیط زیست با نگاه اسلامی و بومی»، «مسائل اخلاقی و ارزشی در محیط زیست»، «مسائل فقهی ناظر به محیط زیست» و «نگاه تمدنی و تاریخی به محیط زیست» می توان به این عرصه ورود جدی داشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به ظرفیت های مهم حوزه های علمیه برای تعامل بیشتر با مسئولیت محیط زیست برای حفاظت و نگهداری از این منابع خدادادی، گفت: انجمن های علمی حوزه، پایان نامه های حوزوی چه در حوزه و چه در المصطفی، شبکه گسترده طرح هجرت و مبلغین این طرح، طرح امین و ...ظرفیت های اساسی و مهمی است که می توان از آن در جهت ترویج بیشتر و بهتر حفاظت ار محیط زیست و منابع طبیعی از آنها بهره برد.

امام جمعه قم در پایان تاکید کرد: آحاد مردم وظیفه شرعی، ملی و انقلابی دارند که از محیط زیست حفاظت کنند و صیانت از محیط زیست و منابع آبی یک اولویت مهم است  چرا که اگر به این مسائل مهم به درستی توجه نشود کشور و انقلاب در معرض آسیب خواهد بود.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha